آموزش LINGO به سبک جدید+راهنمای نسخه ۱۴

موضوعات: Lingo,آخرین مطالب,آمورش نرم افزار

آموزش LINGO به سبک جدید+راهنمای نسخه 14

معمولاً بعد از مدل سازی برنامه ریزی خطی و یا غیرخطی می بایست آن را حل نمود. حل این مدل ها بخصوص اگر مدل پیچیده و گسترده باشد ، بسیار وقت گیر است و در بعضی مواقع غیرممکن است . بنابراین لازم است از نرم افزارهایی که این کار را انجام می دهند و کار را ساده تر می کنند استفاده نمود . یکی از قدرتمندترین نرم افزار هایی که مدل های OR(تحقیق در عملیات) را حل می نماید ، نرم افزار LINGO است .

نرم افزار LINGO ابزار مناسبی جهت بهره گیری از قدرت برنامه ریزی خطی و غیر خطی در فرموله نمودن مسائل و تجزیه و تحلیل آن ها است .

این نرم افزار تحقیق در عملیات ، ساخت شرکت  .LINDO Systems Inc است و در رشته مهندسی صنایع کاربرد وسیعی دارد و محیطی مناسب را فراهم آورده است تا در آن به حل مدل های پیشرفته ، مدیریت داده ها و دیگر امور بپردازید.نرم افزار دیگری به نام لیندو (Lindo‌) نیز موجود است که Lingo کلیه امکانات آن را در خود دارد و در صورت داشتن Lingo‌ نیازی به Lindo‌ ندارید. این نرم افزار نیاز به سیستم قوی ندارد و روی یک سیستم معمولی نصب و اجرا می شود و بسیار سبک است.

 از قابلیت های نرم افزار LINGO‌ می توان به موارد زیر اشاره نمود:
– بیان ساده مدل ریاضی در محیط نرم افزار
– برقراری ارتباط با اکسل
– حل کننده های بسیار پیشرفته برای سرعت بالاتر حل مدل
– مدیریت آسان داده های ورودی
– دارای Help کامل برای یادگیری
کمپانی LINDO Systems در تولید نرم افزارهای دیگری مانند LINDO API،‌ What’s Best، Solve Suite فعالیت می کند. ولی مشهورترین این نرم افزارها در ایران LINGO‌ است.

این نرم افزار می تواند مسائل زیر را حل نماید:
Linear
(Nonlinear (convex & nonconvex/Global
Quadratic
Quadratically Constrained
Second Order Cone, Stochastic
Integer optimization

در این مجموعه ، به آموزش نرم افزار LINGO ، به سبک جدید در قالب ۸۶ اسلاید پرداخته شده است که می توانید در ادامه آن را دریافت نمایید :

لازم به ذکر است که این آموزش در نسخۀ ابتدایی (۱.۰) است و در آینده ، با استعانت از درگاه حق تعالی نسخه های بعدی آن نیز که حاوی مثال ها و مباحث پیشرفته تر می باشد ، منتشر می شود که از آدرس lingo.ieun.ir در دسترس خواهد بود .

فایل آموزشی زبان اصلی نرم افزار LINGO نسخۀ ۱۴ که توسط شرکت سازندۀ نرم افزار – .LINDO Systems Inc -منتشر شده است نیز در ادامه قابل دریافت است :

برای دریافت نرم افزار LINGO همراه با آموزش مراحل نصب و کرک به اینجـــا (+ لطفاً کلیک نمایید ) بروید .

تگ ها: ,,,,,,,,,,,,,,,

تعداد دیدگاه ها: 27

  1. سلام
    بخشید من یه مجموعه (مجموعه محصولات تولیدی یک کارخانه) تعریف کردم که به هر کدام از اعضای مجموعه یک خصوصیت (تعداد اجزای هر محصول) نسبت داده میشه، حالا باید به هر یک از اجزای مجموعه اول یک مجموعه(مجموعه اجزای هر محصول) نسبت بدم که اعضای این مجموعه ها به تعداد خوصیات اولیه تعریف شده است، چطور میتونم این کار رو انجام بدم؟
    خواهشا جواب بدین واقعا احتیاج دارم

    پاسخ
  2. امیرحسین مطلبی

    سلام
    یک سوال داشتم که آیا با نرم افزار لینگو میتونیم انتگرال رو تو محدودیت کدشو بنویسیم؟ اگر میشه لطف میکنید دستور انتگرال نویسی تو لینگو رو بگید؟
    ممنون

    پاسخ
  3. The LINDO API is the core solver engine used by LINGO. On rare occasions, the LINDO API may raise an unexpected error condition. LINGO will display a message passed from the API regarding the error. In most cases, this message
    should clarify the situation
    لطفا راهنمایی کنید این خطا چگونه از بین می رود
    ممنونم

    پاسخ
  4. امیرحسین مطلبی

    با سلام
    تشکر از سایت خیلی خوب شما که هر سایتی رو گشتم باز هم در انتها سایت شما بوده که مشکل منو حل کرده.فقط برای کد نویسی پایان نامه ام یه سوال داشتم که تو جزوه ها پیدا نمیکنم که اگر بخواهیم چند سامیشن پشت سر هم را کنار هم تعریف کنیم تو لینگو چطوری باید کدشو بنویسیم. تو جزوه آموزشی سامیشن رو مثال آورده بود ولی یک سامیشن بود واسه من ۴ سامیشن پشت سر هم هستش ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.
    باتشکر

    پاسخ
    • با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی؛
      از دیدگاه انرژی بخش شما بسیار سپاس گزاریم و خوشحالیم که برایتان مفید بوده است.

      موفق ترین باشید، بیشتر و بهتر از همیشه

      پاسخ
    • با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی؛
      از لطف شما سپاسگزاریم ، بسیار خوشحالیم که برایتان مفید بوده است.

      موفق ترین باشید، بیشتر و بهتر از همیشه

      پاسخ

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.