آموزش LINGO به سبک جدید+راهنمای نسخه ۱۴

موضوعات: Lingo,آخرین مطالب,آمورش نرم افزار

آموزش LINGO به سبک جدید+راهنمای نسخه 14

معمولاً بعد از مدل سازی برنامه ریزی خطی و یا غیرخطی می بایست آن را حل نمود. حل این مدل ها بخصوص اگر مدل پیچیده و گسترده باشد ، بسیار وقت گیر است و در بعضی مواقع غیرممکن است . بنابراین لازم است از نرم افزارهایی که این کار را انجام می دهند و کار را ساده تر می کنند استفاده نمود . یکی از قدرتمندترین نرم افزار هایی که مدل های OR(تحقیق در عملیات) را حل می نماید ، نرم افزار LINGO است .

نرم افزار LINGO ابزار مناسبی جهت بهره گیری از قدرت برنامه ریزی خطی و غیر خطی در فرموله نمودن مسائل و تجزیه و تحلیل آن ها است .

این نرم افزار تحقیق در عملیات ، ساخت شرکت  .LINDO Systems Inc است و در رشته مهندسی صنایع کاربرد وسیعی دارد و محیطی مناسب را فراهم آورده است تا در آن به حل مدل های پیشرفته ، مدیریت داده ها و دیگر امور بپردازید.نرم افزار دیگری به نام لیندو (Lindo‌) نیز موجود است که Lingo کلیه امکانات آن را در خود دارد و در صورت داشتن Lingo‌ نیازی به Lindo‌ ندارید. این نرم افزار نیاز به سیستم قوی ندارد و روی یک سیستم معمولی نصب و اجرا می شود و بسیار سبک است.

 از قابلیت های نرم افزار LINGO‌ می توان به موارد زیر اشاره نمود:
– بیان ساده مدل ریاضی در محیط نرم افزار
– برقراری ارتباط با اکسل
– حل کننده های بسیار پیشرفته برای سرعت بالاتر حل مدل
– مدیریت آسان داده های ورودی
– دارای Help کامل برای یادگیری
کمپانی LINDO Systems در تولید نرم افزارهای دیگری مانند LINDO API،‌ What’s Best، Solve Suite فعالیت می کند. ولی مشهورترین این نرم افزارها در ایران LINGO‌ است.

این نرم افزار می تواند مسائل زیر را حل نماید:
Linear
(Nonlinear (convex & nonconvex/Global
Quadratic
Quadratically Constrained
Second Order Cone, Stochastic
Integer optimization

در این مجموعه ، به آموزش نرم افزار LINGO ، به سبک جدید در قالب ۸۶ اسلاید پرداخته شده است که می توانید در ادامه آن را دریافت نمایید :

لازم به ذکر است که این آموزش در نسخۀ ابتدایی (۱.۰) است و در آینده ، با استعانت از درگاه حق تعالی نسخه های بعدی آن نیز که حاوی مثال ها و مباحث پیشرفته تر می باشد ، منتشر می شود که از آدرس lingo.ieun.ir در دسترس خواهد بود .

فایل آموزشی زبان اصلی نرم افزار LINGO نسخۀ ۱۴ که توسط شرکت سازندۀ نرم افزار – .LINDO Systems Inc -منتشر شده است نیز در ادامه قابل دریافت است :

برای دریافت نرم افزار LINGO همراه با آموزش مراحل نصب و کرک به اینجـــا (+ لطفاً کلیک نمایید ) بروید .

تگ ها: ,,,,,,,,,,,,,,,

تعداد دیدگاه ها: 27

  1. از اینکه وقت گذاشتید و مطالب آموزشی ارائه کردید ممنونم. درباره اظهار نظر آقا یا خانم حسنی نیز این گونه مطالب را نادیده بگیرید. ممکن است ایشان اشتباه کرده باشند یا حتی به درستی درباره نقل مطالب در سایت بدون ذکر منبع نظر داده باشند ولی طرز بیان نامناسب است.
    پیروز باشید.

    پاسخ
    • با سلام ، عرض ادب و احترام خدمت شما دوست گرامی ،
      ضمن سپاس از ارائه نظرتون و تشکر از لطف شما دوست گرامی ، بنده یک سری مطلب را از چند کتاب و پرزنتیشن از سطح نت را همراه با تجربه عملی خود از نرم افزار گردآوری کرده بودم و یک سری دست نوشته هم داشتم که نتیجه ۳ ماه مطالعه بود و از اول این گردآوری را به دید انتشار جمع نکردم و بنابراین متأسفانه از منابع مطالب اطلاع نداشتم وگرنه اصلاح انجام می گرفت. ضمن اینکه با ارائه متفاوت مطالب سعی نمودم فهم نحوۀ کار با نرم افزار ساده شود و یک کار منحصر به فرد را ارائه دادم.
      بازدیدکنندگان گرامی نظرات خود را هر طور که بیان نمایند، ما بر دیدۀ جان میگذاریم و همین که نظر خود را در وبسایت مصمم اعلام می دارند، منت بر ما نهاده اند و ما قدردان منتقدین و مشوقین عزیزمان هستیم.

      موفق ترین باشید ، بهتر و بیشتر از همیشه

      پاسخ
  2. سلام
    خسته نباشید من یه کدی نوشتم که این خطا رومیده
    میشه راهنماییم کنین
    The LINDO API is the core solver engine used by LINGO. On rare occasions, the LINDO API may raise an unexpected error condition. LINGO will display a message passed from the API regarding the error. In most cases, this message should clarify the situation.

    پاسخ
    • ﻋﻠﯽ ﮔﻮﻫﺮﺷﻨﺎﺳﺎﻥ[مدیرسایت]

      با سلام بر شما دوست عزیز!
      متاسفانه صحبت ها و نظرات عزیزانی چون شما ما را در این راه دلسرد می نماید چرا که با وجود نبود وبسایت جامعی چون مصمم؛ در زمینه ی مهندسی صنایع شما دوست عزیز اینگونه نظر می دهید. هر مطلبی که از هر دوستی یا منبعی یا شرکتی در این وبسایت ارایه گردیده حتما حتما منبع آن ذکر گردیده و اگر در این بارهکوتاهی گردیده لطفا با بازخوردهای مثبت خود نه اینگونه صحبت کردن ها؛ ما را در عرصه ی ارایه و آموزشو شناساندن مهندسی صنایع تقویت نمایید.
      من قضاوت در مورد شما را به همه ی عزیزان و بازدیدکنندگان محترم دیگر این وبسایت پر مخاطب می سپارم
      و من الله توفیق

      پاسخ
  3. باسام
    دانشجوی ارشد ریاضی دانشگاه خواجه نصیر هستم
    درزمینه نرم افزارgamsبه راهنمایی شما نیازدارم
    لطفا با من تماس بگیرید(فوری)۰۹۱۹۱۱۵۴۶۲۸

    پاسخ
    • ﻋﻠﯽ ﮔﻮﻫﺮﺷﻨﺎﺳﺎﻥ[مدیرسایت]

      با سلام بشما دوست عزیز
      ممنون از نظر لطفتان
      پیروز و سرافراز باشید

      پاسخ
  4. درود ، وقت بخیر جناب مهندس نامجو. همسر بنده دانشجوی صنایع می باشد. ضمن استفاده از مطالب عالی ارایه شده در تارنما و با توجه به ضیق وقت می خواستم برای پروژه ایشان از شما کمک بگیرم.
    بنده در زمان تحصیلات ارشد با لیندو کار کرده بودم اما در حال حاضر تسلط کافی ندارم.
    اگر محبت فرمایید شماره تماس خود را برای بنده پیامک یا ایمیل فرمایید با شما تماس می گیرم.
    ۰۹۱۵۷۷۲۸۷۲۹
    با سپاس و احترام.

    پاسخ
  5. فایل آموزشی که تهیه کردین خیلی خوب و مفید بود،فقط من یه سوال دارم اگه بخوایم مقدار یک تابع هدف رو توی یک فایل اکسل بریزیم ازچه دستوری بایداستفاده شود؟
    باتشکر

    پاسخ
    • با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی ؛
      سپاس فراوان از لطفتان ، شادمانیم که مطالب برایتان مفید بوده است.
      بنده نیز از وبسایت خوبتون بازدید نمودم و لذت بردم،امیدواریم در فعالیت های فرهنگیتان نوفق باشید…

      علی یارتون
      موفق ترین باشید ، بیشتر و بهتر از همیشه

      پاسخ

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.