تنها ۱۲ درصد ایرانیان دارای تحصیلات تکمیلی هستند

موضوعات: اخبار آموزشی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا بیش از ۵۰ درصد از جمعیتشان دارای تحصیلات عالیه است گفت در ایران تنها ۱۲ درصد مردم دارای تحصیلات عالیه بوده و کشور ما در مقایسه با کشورهای آسیای شرقی تنها ۳ درصد دارای تحصیلات تکمیلی است که این موضوع ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی را نشان می دهد.
دکتر حمید میرزاده در مراسم سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ۳۳ سال پیش نهال نوپای دانشگاه آزاد اسلامی با پیشنهاد و تدبیر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و تأیید امام راحل (ره) کاشته شد و با همت دکتر جاسبی و همکاران ایشان و استقبال و حمایت مردمی، امروز به شجره طیبه ای تنومند و تناور تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه در دنیای امروز، دانایی رمز قدرت و پیشرفت جوامع است، گفت: منابع باارزش و مولد ثروت این عصر که می توان آن را سومین انقلاب صنعتی نام نهاد، انسان های دانشمند، متخصص، کارورز، مخترع و مبتکر هستند.
میرزاده تاکید کرد: توانایی اقتصادی و وفور نعمت، از بستر مغزهای پیراسته از جهل و آراسته به دانش سر برمی آورد.
وی در ادامه با اشاره به حضور دکتر حسن روحانی، رییس جمهور، در دانشگاه آزاد اسلامی و سخنرانی ایشان پیرامون دستاوردهای این دانشگاه گفت: دکتر روحانی در این سخنرانی تاکید کردند”بی تردید دانشگاه آزاد اسلامی یکی از برگ های زرین تلاش ها و فعالیت های آیت الله هاشمی رفسنجانی برای توسعه کشور محسوب می شود، این دانشگاه، این اصل را ثابت کرده که اگر ما هرکاری را برای کار فرهنگی، علمی و آموزشی به مردم و صاحبنظران و متخصصان آن رشته واگذار کنیم، آن کار بهتر و سریع تر و در یک زمان کوتاه و با توسعه ای بیشتر می تواند به هدف برسد.
وی با اشاره به این جمله دکتر روحانی که “امروز حدود یک سوم بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است، که آمار بسیار پرافتخاری است افزود: رییس جمهور به درستی اشاره کردند که اعداد و ارقام بیانگر این است که اگر کار را به متخصصان و صاحبنظران و به مردم واگذار کنیم کارها بهتر و سریعتر انجام می شود و دولت عمدتاً دارای نقش سیاست گذاری، تسهیل گری، پشتیبانی، هموار کردن راه و درنهایت دارای نقش نظارت باشد.
میرزاده با اشاره به نقش حمایتی مردم از دانشگاه آزاد اسلامیٰ توجه حاضران در مراسم سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را به این گفته ریاست جمهوری جلب کرد که “همه در مقام عمل دیدند، آنهایی که در دانشگاه آزاد اسلامی تا به حال درس خوانده اند و یا مشغول تحصیل هستند و یا در آینده تحصیل خواهند کرد، متعلق به طبقه متوسط جامعه و یا حتی گاهی متعلق به طبقات پایین جامعه هستند. یکی از تصورات نادرست در اذهان عمومی، این بود که دانشگاه متعلق به طبقه خاصی از جامعه است اما امروز می بینیم دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور حضور پیدا کرده و این حضور هم حضوری فرهنگی و هم عمرانی است علاوه بر این دانشگاه آزاد اسلامی، نشاط سیاسی را نیز به بار آورده است.
وی با اشاره به پیشنهاد ریاست جمهوری مبنی بر تاسیس پژوهشگاه آزاد اسلامی، به تاکید دکتر روحانی بر واگذاری امور به بخش خصوصی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی اشاره داشت و گفت: چنان که رییس جمهور هم گفتند “کاری که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند انجام دهد، چرا خودش انجام نداده و آن را به وزارت علوم محول کند، چرا که آنچه در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده مثل معجزه است.
دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به عدم پوشش مناسب حضور ریاست جمهور در دانشگاه آزاد اسلامی توسط رسانه ملی، اظهار داشت: به احترام پنج میلیون فارغ التحصیل، حدود یک میلیون و ۷۰۰هزار دانشجو، بیش از ۷۰ هزار استاد ، ۴۰ هزار کارمند و خدمات ۳۳ ساله دانشگاه آزاد اسلامی و تاثیر شگرف آن در اقتصاد، فرهنگ و اجتماع ایران و بلکه جهان، آرزو دارم هر عضو این خانواده یک رسانه ملی شود.
وی با اشاره به پیروزی اخیر ملت ایران در عرصه بین المللی و حضور مقتدرانه آن در جمع قدرت های جهانی در روند مذاکرات هسته ای، گفت: این که کشورهای بزرگ جهانی امروز به میز مذاکره بازگشته و مسئولان و دیپلمات های ما مذاکره می کنند، به دلیل سرمایه عظیم دانش هسته ای ایران بوده که همراه با صلابت رهبر معظم انقلاب، تدبیر رئیس جمهور و مهارت تیم مذاکره کننده در حال تحقق است.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.