دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت ایران

موضوعات: اخبار آموزشی

ثبت نام اولیه دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد متقاضی شرکت در دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت ایران به صورت غیرحضوری تا هفتم اردیبهشت ماه انجام می شود.
دانشگاه علم و صنعت ایران ، درخواست دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون سال ۹۵-۹۴ را در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (حمایت از استعدادهای درخشان) در رشته‏ های مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی راه آهن، مهندسی معماری و شهرسازی، مهندسی پیشرفت ،ریاضی، فیزیک و شیمی شده بررسی می کند.
متقاضیان شرکت در دوره بدون آزمون مقطع دکتری می بایست دارای شرایط عمومی از قبیل : الف) داشتن حداقل معدل ۱۶ در مقطع کارشناسی، ب) داشتن حداقل معدل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان‏نامه) در مقطع کارشناسی ارشد.ج) کسب حداقل ۷۰ امتیاز از فعالیت‏های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق آئین‏نامه الزامی است . د) کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان MCHE یا معادل آن در سایر آزمون‏ها قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آئین‏نامه دوره دکتری مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)و ه) دانش آموختگان حداکثر تا ۲ سال پس از فراغت تحصیل می‏توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برخوردار شوند (دانش آموختگان فروردین ماه سال ۱۳۹۲ به بعد) باشند.
مدارک و شرایط لازم جهت ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت
گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی به همراه معدل دوره و یا تکمیل فرم شماره ۱ ، گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات و یا تکمیل فرم شماره ۲، سایر مدارک مطابق با موارد درخواست ثبت نام متقاضیان در سامانه گلستان، متقاضیان می‏بایست حداکثر تا تاریخ ۳۱شهریور۱۳۹۴ فارغ التحصیل شوند.
براساس این گزارش، متقاضیان صرفا می‏ توانند در یکی از رشته ‏های همنام یا متناسب با رشته تحصیلی خود داوطلب شوند، دانش آموختگان دانشگاه‌‏های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی، جامع علمی‏ کاربردی و پردیس‏های بین‏ الملل(خودگردان) دوره‏های مجازی و نیمه حضوری مطابق آیین‏‌نامه مجاز به ورود به دوره دکتری این دانشگاه نیستند.
مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۱ ریال بابت هزینه ثبت‏ نام در نظر گرفته شده که داوطلب به صورت الکترونیکی در مسیر ثبت‏نام پرداخت کنند،هزینه ثبت‏نام به هیچ عنوان قابل استرداد نیست.
لازم به ذکر است ، پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ورود بدون آزمون در مقطع دکتری مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تایید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‏ پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده از سوی داوطلب به معنی پذیرش قطعی وی برای انجام مصاحبه نیست و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت‏ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.
گفتنی است، متقاضیان ‏باید ثبت‏ نام اولیه خود را تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ ، به صورت غیرحضوری از طریق آدرس https://golestan.iust.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm انجام دهند و در صورت بروز هر گونه مشکل در انجام مراحل ثبت‌نام، با پست الکترونیک به نشانی golestan@iust.ac.ir تماس حاصل کنند.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.