طرح سربازی هیات علمی!!

موضوعات: اخبار آموزشی

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با اعلام اینکه طرح سربازی هیات علمی صرفا به مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کند، گفت: طی فراخوان شهریورماه ۲۴ هزار و ۳۷۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۲۳۲ پذیرش خواهند شد.
حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب گفت: فراخوان شهریورماه به دلیل آنکه مشکلاتی در اینترنت کشور وجود دارد در دو مرحله کوتاه مدت زمان‌بندی ثبت نام تمدید شد.
رییس مرکز جذب هیات علمی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۳۷۶ نفر طی این فراخوان ثبت نام کرده‌اند گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۴۷ نفر متقاضی مراکز دولتی در قالب طرح پیمانی و سربازی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ثبت‌نام کرده‌اند.
وی افزود: ۸۷۱۲ نفر برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی، ۴۰۴۴ نفر برای دستگاه‌های اجرایی و ۸۳۷ نفر برای دانشگاه پیام نور ثبت نام کرده‌اند.
رضوان‌طلب با بیان اینکه ظرفیت پذیرش از سوی ریاست جمهوری ۳۲۳۲ نفر اعلام شده است اظهار کرد: از این تعداد ۱۲۶۸ نفر ظرفیت دانشگاه‌های دولتی ۱۵۸۴ نفر دانشگاه غیرانتفاعی، ۲۰۴ دستگاه‌های اجرایی و ۱۷۷ نفر ظرفیت برای دانشگاه پیام نور تعیین شده است.
وی با تاکید بر این محدودیت پذیرش‌ها توسط ریاست جمهوری تعیین می‌شود، افزود: این محوریت‌ها به دلیل محدودیت ردیف استخدام ریاست جمهوری است و اعتبار لازم برای تعداد بیشترد ر اختیار نیست.
رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم در ادامه اظهار کرد: دولت سهمیه‌ها را مطابق تبصره قانون استخدام ما که در سال ۸۵ مشخص شد، تعیین می‌کند.
رضوان طلب درباره سهمیه طرح سربازی گفت: ستادکل نیروهای مسلح هر ساله سهمیه‌ها را مشخص می‌کند اما آنچه که قابل توجه است در سال‌های گذشته ۹۰ درصد سهمیه‌ها در مناطق برخوردار استفاده می‌شد در حالی که طرح سربازی ماهیتا برای تامین نیرو در مناطق محروم است. از امسال این سهمیه کامل به مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کند و هیچ سهمیه‌ای به دانشگاه‌های تهران تعلق نخواهد گرفت.
وی افزود: تعداد سهمیه اعلام شده برای امسال ۱۰۰ نفر است.
وی در مورد زمان اعلام نتایج گزینش اعضای هیات گفت: طبیعتا تا قبل از فراخوان بهمن پرونده‌ها رسیدگی خواهند شد تا مجدد رده‌ها نیازهای جدید را سنجش کنند. ۹۰ درصد رسیدگی به پرونده‌ها در سطوح رده‌ها انجام می‌شد و اعلام آن بستگی به زمان رسیدگی آنها دارد.
رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم در مورد طرح کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر اینکه تاهل افراد جز یکی از شرایط جذب هیات علمی قرار گیرد، گفت: از آنجایی که با سیل افراد متقاضی روبه‌رو هستیم به همین دلیل باید کلیه اولویت‌گذاری تعیین شود. این مساله به معنای اعمال محدودیت نیست و کسی نباید گمان کند که محدودیتی متوجه افراد خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این هشت دوره ۳۸۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند گفت: این رقم هفت برابر تعداد مورد نیاز است بنابراین ایجاد اولویت ضروری است.
رضوان‌طلب با اشاره به اینکه وقتی فردی هزینه یک خانواده را به عهده می‌گیرد باید در اولویت باشد گفت: این مساله به این معنا نیست که افراد مجرد صلاحیت هیات علمی شدن را ندارند بلکه صرفا یک اولویت‌گذاری است و ما هم تا تصمیم قطعی مجلس پیش داوری نمی‌کنیم.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.