آغاز ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت ارشد ۹۲ از امروز و ظرفیت ۱۰ هزار نفری پذیرش

موضوعات: اخبار آموزشی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۲، گفت: ظرفیت پذیرش در این مرحله از تکمیل ظرفیت، ۱۰ هزار نفر است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۹۲ تعداد ۸۹۶ هزار ۱۲۵ نفر ثبت نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۵۸ هزار و ۸۰۱ نفر زن و ۴۳۷ هزار و ۳۲۴ نفر مرد بودند که این آمار نسبت به سال ۹۱ تعداد ۳۴ هزار و ۹۰ نفر کمتر بوده است.

وی افزود : از تعداد کل ثبت‌نام کنندگان ۹۰ هزار و ۵۸ نفر علاقه‌مندی خود را در شرکت در کد رشته امتحانی دوم اعلام کرده بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به تعداد حاضران و غایبان جلسه آزمون، تصریح کرد: از تعداد کل ثبت‌نام کنندگان ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ نفر معادل ۸۲.۷۲ درصد در جلسه آزمون حاضر و ۱۵۴ هزار و ۸۹۳ نفر معادل ۱۷.۲۸ درصد داوطلبان غائب آزمون بوده‌اند.

وی با بیان این که ۳۶۲ هزار و ۹۳۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند، گفت: از تعداد مجازین ۲۹۰ هزار و ۴ نفر اقدام به انتخاب رشته کرده و در نهایت

فهرست اسامی تعداد ۱۱۴ هزار و ۸۵۸ نفر پذیرفته شدگان نهایی منتشر شد.

توکلی خاطرنشان کرد:‌با توجه به این که برخی از دانشگاه‌ها و موسسات پس از اعلام نتایج نهایی علاوه بر ظرفیت‌های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۹۲ برای پذیرش دانشجو اعلام ظرفیت کرده و برخی از موسسات آموزش عالی نیز تقاضای تکمیل ظرفیت در برخی از کدرشته محل‌های خود را داشته‌اند، کلیه داوطلبانی که در جلسه آزمون حاضر بودند در صورتی که در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های دارای شرایط خاص یا بورسیه نبوده باشند می‌توانند نسبت به شرکت در این مرحله از تکمیل ظرفیت اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به امکان انتخاب حداکثر ۲۰ کدرشته محل توسط داوطلبان، اظهار کرد: مرحله تکمیل ظرفیت از امروز دوشنبه ۲۲ مهر ماه براساس اطلاعیه سازمان سنجش آغاز شده و داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۸ مهر ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در کدرشته محل‌های تحصیلی جدید و همچنین تکمیل ظرفیت برخی کد رشته محل‌های آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۲ حدود ۱۰ هزار نفر خواهد بود.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.