پاسخ به اعتراضات دانشجویان درباره برگزاری زودهنگام امتحانات

موضوعات: اخبار آموزشی

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم جاری تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تعطیلی دانشگاهها بعد از امتحانات توضیحاتی ارائه داد.

پرتال دانشگاهی به نقل از حسین نادری منش در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره اعتراض برخی دانشجویان نسبت به برگزاری زودهنگام امتحانات پایان ترم و لزوم به تعویق افتادن پایان ترمها تا بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: آنچه معاونت آموزشی وزارت علوم در خصوص زمان برگزاری امتحانات پایان ترم نیمسال جاری تحصیلی ابلاغ کرد بر اساس درخواستهای دانشجویان برای شرکت در فرایند انتخابات با فراغ بال بود.

وی با شفاف دانستن ابلاغیه وزارت علوم در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم، تاکید کرد: وزارت علوم هیچ کاری با تقویم دانشگاهها ندارد و فقط اعلام کرد در این ایام فرجه امتحانی در نظر گرفته نشود.
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه هیچ دلیلی که منجر به افت کیفیت آموزشی در این ایام شود مورد پذیرش قرار نمی گیرد، گفت: دانشگاههایی که ترم تابستانی دارند باید تقویم آموزشی را رعایت کنند و ممکن است نیاز به برگزاری کلاسهای جبرانی هم احساس شود.

این مقام مسئول وزارت علوم در پاسخ به این پرسش مهر که از نظر برخی استادان و دانشجویان فشردگی این ترم منجر به فشرده شدن مدت زمان کلاسها و ارائه فعالیتهای کلاسی دانشجویان در کلاس درس شده است، تصریح کرد: دانشجو باید بتواند فعالیت کلاسی خود را برای ارائه ظرف مدت زمان ۵ دقیقه در کلاس اجرا کند، به هر حال مدیریت زمان یک اصل است و ارائه کار کلاسی در ۵ دقیقه افت کیفی به شمار نمی آید.

نادری منش در پاسخ به این پرسش مهر که آیا بعد از برگزاری زود هنگام امتحانات پایان ترم جاری، بازخوردی از میزان دروسی که دانشجویان به علت فشردگی امتحانات موفق به گذراندن آن نشده اند، از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم دریافت می شود یا خیر، گفت: اگر این فرض را بگذاریم که ممکن است دانشجویان در امتحانات نمرات رضایت بخش را کسب نکنند، حتماً بررسی می کنیم اما من بعید می دانم این اتفاق رخ دهد.

وی درباره الزام دانشگاهها به تعطیلی یا ادامه فعالیت تا روزهای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: من نمی دانم دانشگاهها تعطیل می کنند یا نه؛ به عنوان مثال برخی دانشگاههای جنوب کشور به علت گرمی هوا و به محض پایان امتحانات در ۲۰ خرداد به فعالیت ادامه نمی دهند بنابراین نمی توانم بگویم هیچ دانشگاهی تعطیل نیست.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، اختیار تعطیلی یا ادامه فعالیت دانشگاهها بر عهده رئیس و هیأت رئیسه است و برای هیچ کدام از این دانشگاه اصلاً نمی توان نسخه موردی نوشت.

برخی دانشجویان و تشکلهای دانشجویی نسبت به برگزاری زود هنگام امتحانات پایان ترم انتقاداتی را مطرح و حتی تهدید به تحریم امتحانات کرده اند.

تگ ها:

1 دیدگاه

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.