ابلاغ ملاکهای مصاحبه دکتری به دانشگاهها

موضوعات: اخبار آموزشی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هفته آینده ملاک های مصاحبه در آزمون دکتری مورد بررسی قرار می گیرد و پس از نهایی شدن به دانشگاهها ابلاغ می شود تا بر اساس آن عمل شود.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی با حضور در خبرگزاری مهر در پاسخ به پرسشی درباره روشن شدن ملاک های مصاحبه افزود: به همین منظور باید ملاک های مصاحبه در دکتری روشن باشد تا داوطلب بداند در صورتی که در مصاحبه شرکت می کند با چه مواردی روبرو می شود و خلاقیت یا اطلاعات کلی وی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی گفت: هر زمان که داوطلب احساس اغنایی در روند پذیرش داشته باشد و با یک فرآیند روشن و شفاف روبرو باشد می تواند حتی در صورت پذیرفته نشدن هم آن را به راحتی بپذیرد.

خدایی اضافه کرد: در همین زمینه ما در آزمون دکتری سال ۹۱ یک نظرسنجی از ۱۳۰ هزار داوطلب کنکور دکتری انجام دادیم که ۸۵ درصد معتقدند وزن مصاحبه در پذیرش دکتری باید کمتر از ۵۰ درصد باشد و ۲۳ درصد معتقدند که مصاحبه نباید در پذیرش دخیل باشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: در این میان تنها ۵ درصد افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند موافق بودند که وزن مصاحبه باید بیش از ۷۵ درصد در پذیرش دکتری موثر باشد.

منبع

 

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.