مدیریت زمان در دفترچه دوم آزمون دکتری (استعداد تحصیلی)

موضوعات: آخرین مطالب,مشاوره

مدیریت زمان در دفترچه دوم آزمون دکتری ( استعداد تحصیلی )

بسیاری از داوطلبان در مدیریت زمان دفترچه عمومی دکتری دچار مشکل هستند و به همین دلیل نمی توانند توازن لازم برای درس های استعداد تحصیلی و زبان را برقرار کنند. در بسیاری از موارد با سوالات زیر مواجه می شویم. در اینجا به سوالات متداول شما پاسخ می دهیم.

زمان پاسخ به درس های زبان و استعداد تحصیلی چقدر است؟ دفترچه عمومی دکتری ۹۰ دقیقه زمان دارد و در این مدت باید به ۳۰ سوال زبان و ۳۰ سوال استعداد تحصیلی پاسخ دهید.

زمان استاندارد پاسخگویی به هر درس چقدر است؟

زمان استاندارد برای درس زبان هر تست ۱ دقیقه و برای درس استعداد تحصیلی هر تست ۲ دقیقه است. مجموعا شما ۳۰ دقیقه برای زبان و ۶۰ دقیقه برای استعداد تحصیلی وقت دارید. البته می توان این زمان ها را بر اساس مهارت کم یا زیاد کرد. مثلا زمان بیشتر را به درسی اختصاص دهید که شانس درصد بالاتری در آن دارید.

اگر یکی از دو درس را نزنیم می توان آن را با دیگری جبران کرد؟

خیر. این دو درس در گرایش ها استراتژی متفاوتی دارند. البته بی سابقه نیست که کسی یکی از این دو درس را نزند و شاید رتبه خوبی هم کسب کرده باشید اما به طور کلی نزدن یک درس به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. توازن در این دو درس همیشه بیشترین آورده را دارد.

من نمی توانم به درستی زمان را مدیریت کنم. چطور در هر دو درس زبان و استعداد تحصیلی بالاترین درصد را کسب کنم؟

بهترین راه تست زنی و مدیریت زمان در این دو درس این است که ابتدا یکی از آنها (درسی که بیشتر در آن مهارت دارید) را پاسخ دهید و بعد به سراغ درس دیگر بروید. البته در این روش لازم است که پس از پایان زمان استاندارد یا زمانی که خودتان برای آن در نظر گرفتید به درس بعدی بروید. مثلا اگر استعداد تحصیلی را اول می زنید پس از ۶۰ دقیقه به سراغ درس زبان بروید. اما اگر فکر می کنید که این توانایی را ندارید و برایتان سخت است درس را در نیمه کار رها کنید راه حل زیر را پیشنهاد می کنیم:

ابتدا مهارت های خود را در هر دو درس طبقه بندی کنید و بدانید در کدام بخش ها قوی تر هستید. مثلا برای داوطلبی مهارت ها در دو درس به صورت زیر است:

استعداد تحصیلی:

· استدلال منطقی

· کمیتی

· تحلیلی

· درک مطلب

زبان:

· گرامر

· درک مطلب

· واژگان

حال با درس استعداد تحصیلی شروع کنید و به سراغ اولین مهارت بروید. پس از پایان تست ها به سراغ اولین مهارت در درس زبان بروید سپس به مهارت دوم استعداد تحصیلی رفته آن را پاسخ دهید و پس از پایان سوالات به مهارت دوم زبان بروید و … این روند را ادامه دهید تا زمان آزمون تمام شود.

مثلا برای داوطلب معرفی شده نحوه پاسخگویی به صورت زیر است:

۱- استعداد تحصیلی ( استدلال منطقی)

۲- زبان (گرامر)

۳- استعداد تحصیلی ( کمیتی)

۴- زبان (درک مطلب)

۵- استعداد تحصیلی (تحلیلی)

۶- زبان (واژگان)

۷- استعداد تحصیلی (درک مطلب)

مزیت این روش در این است که اولا توازن بین دو درس برقرار می شود. ثانیا در صورت اتمام وقت در نیمه های راه تمامی مواردی که بیشترین مهارت را در آنها داشته اید پاسخ داده اید.

منبع: http://estedadtahsili.ir

تگ ها: ,,,

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.