ثبت نام متقاضیان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد

موضوعات: اطلاعیه و اخبار دکتری

 

دکتر حسین زاده لطفی در پنجمین نشست هماهنگی و پایش امور استانهای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه برای اولین بار در جامعه آموزش عالی کشور ممیزی رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی با هماهنگی تمام واحدها انجام شد، از همکاری روسای واحدها تشکر و گزارشی درخصوص ممیزی رشته ها ارائه داد.
وی همجنین با ارائه آماری از فرآیند جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۸۸ تاکنون تأکید کرد: براساس آمارها، جذب هیأت علمی در سال ۹۴ در دانشگاه آزاد اسلامی رشد خوبی در مقایسه با سالهای گذشته داشته است.
حسین زاده لطفی با بیان اینکه باید تا پایان سال جاری ۵هزار عضو هیأت علمی تمام وقت جذب دانشگاه آزاد اسلامی شوند، از روسای واحدهای استان خواست که در این مورد جدیت بیشتری به خرج دهند.
وی در ادامه با اشاره به زمان شروع فراخوان جذب هیأت علمی گفت: ثبت اعلام نیاز واحدها از ۳ تا ۱۳ آذرماه صورت می گیرد و بررسی اعلام نیاز واحدها توسط دبیرخانه هیأت اجرایی جذب استان مربوطه از تاریخ ۳ تا ۲۳ آذرماه ادامه خواهد داشت.
وی در این خصوص ادامه داد: بررسی نهایی اعلام نیازها توسط مرکز امور هیأت علمی سازمان مرکزی دانشکاه از تاریخ ۳ آذرماه تا ۴ دی ماه انجام می شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان در سامانه فراخوان جذب هیأت علمی از تاریخ ۵ دی ماه امکانپذیر است، گفت: بررسی تمامی پرونده های فراخوان های قبلی توسط هیأت اجرایی جذب استانها تأیید نهایی می شود و پرونده حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می شود.
وی با بیان جزئیاتی از فراخوان جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در این سامانه امکان تغییر اعلام نیازها پس از تأیید نهایی در سامانه، وجود ندارد. همچنین واحدهای جامع صرفاً می توانند به فارغ التحصیلان مقطع دکتری تخصصی به جز گروه معارف در فراخوان اعلام نیاز کنند. همچنین درج فراخوان برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد به استثنای گروه هنر، ممنوع است.
وی افزود: درخواست جذب برای دروس عمومی صرفاً رشته های ریاضی، تربیت بدنی و زبان انگلیسی باید مد نظر قرار گیرد و اعلام نیاز برای گروه معارف اسلامی، مطابق آمار اعلام شده از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی الزامی است. همچنین واحدها و مراکز آموزشی پس از تأیید صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان در هیأت اجرایی جذب استان مربوطه، نسبت به صدور حکم کارگزینی پیمانی یکساله اقدام کنند.
حسین زاده لطفی درخصوص متقاضیان کروه معارف اسلامی برای جذب هیأت علمی گفت: هیأت های اجرایی جذب موظفند توانایی علمی و عمومی متقاضیان را از معاونت استادان دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها استعلام کنند.
هیأت های اجرایی جذب استانها باید نسبت به دعوت از تمامی متقاضیان جذب که حائز شرایط هستند، اقدام کنند
وی با بیان اینکه هیأت های اجرایی جذب استانها باید نسبت به دعوت از تمامی متقاضیان جذب و بورس که حائز شرایط هستند، اقدام کنند، گفت: در صورت موافقت شورای مرکزی جذب و بورس دانشگاه، واحدها ملزم به استخدام یا بورسیه متقاضیان هستند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با اشاره به توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: درایت رئیس دانشگاه باعث شده تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی توسعه یابد و رشته محل های زیادی در مقاطع تحصیلات تکمیلی اضافه شود که جای قدردانی و سپاس فراوان دارد.
فعال شدن گروههای نظارتی تخصصی برای تمامی رشته محل ها تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی
وی خاطرنشان کرد: گروههای نظارتی تخصصی برای تمامی رشته محل ها طراحی شده تا برای نظارت بر رشته های تحصیلات تکمیلی به استانها آمده و پیگیری کنند که آیا قوانین درست اجرا می شود یا خیر. چرا که رعایت استانداردها از اصول اولیه دانشگاه آزاد اسلامی است.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.