اعلام اسامی پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت مصاحبه دکتری

موضوعات: اخبار آموزشی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت مهلت انتخاب رشته‌های تحصیلی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دوره آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۴ ساعت ۲۴ دیروز یکشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) پایان یافت.
درخصوص آمار ثبت نام کنندگان آزمون دکتری سال ۹۴ عنوان کرد: براساس آمار اولیه گزارش شده از ۵۶ هزار و ۷۴۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد ۴۰ هزار و ۲۸۱ داوطلب برابر با ۷۱ درصد مجازین به انتخاب رشته اقدام به انتخاب رشته کرده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به برنامه زمانی پیش‌بینی شده گزینش علمی مرحله اول به منظور معرفی داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت و با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته‌ محل های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو و براساس نمره کل و دیگر ضوابط با توجه به اولویت کد رشته‌های محل‌های انتخابی داوطلب انجام می‌گیرد.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص نمره کل تصریح کرد: نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون، ۲۰ درصد معدل‌های تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد است.
توکلی افزود: فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محل‌های مربوطه برای شرکت در مصاحبه تخصصی (بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی مطابق با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و حداکثر در ۵ کد رشته محل در روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۹۴ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذی‌ربط ارسال خواهد شد.
وی همچنین عنوان کرد: کلیه معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت به منظور شرکت در مصاحبه تخصصی، بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی ضرورت دارد براساس برنامه زمانی مندرج در اطلاعیه‌ای که فهرست اسامی آنها روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد برای شرکت در مراحل مذکور اقدام نمایند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین خاطرنشان کرد: براساس آمارهای پیشین در آزمون دوره دکتری نیمه تمرکز سال ۹۴ تعداد ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ نفر ثبت‌نام و از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۵۸۷ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۳۷ هزار و ۷۳ در این جلسه غایب بودند.
توکلی ادامه داد: نتایج اولیه آزمون کلیه شرکت‌کنندگان به صورت کارنامه تنظیم، و این کارنامه از ساعت ۲۰ روز چهارشنبه ۲۶ فروردین سال ۹۴ بر روی سایت سازمان قرار گرفت و از این میان تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۵۶ هزار و ۷۴۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و از این تعداد ۴۰ هزار ۲۸۱ نفر برابر با ۷۱ درصد آنها اقدام به انتخاب رشته کرده‌اند.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.