مخالفت وزارت علوم با صدور مجوز رشته های دکتری دانشگاه آزاد

موضوعات: اخبار آموزشی

مخالفت وزارت علوم با صدور مجوز رشته های دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد.معاون آموزشی وزارت علوم سیاستهای این وزارتخانه را در خصوص برگزاری و چگونگی صدور مجوز دوره های دکتری تشریح کرد و گفت: با تعداد قابل توجه ای از دوره های دانشگاه آزاد مخالفت کردیم.
وی با بیان اینکه بنابراین دوره‌های دکتری از حساسیت بالایی برخوردار هستند، افزود: برای همین در خصوص ارایه مجوز دوره دکتری دانشگاه‌هایی که کیفیت تحقیق و آموزش آن ضعیف باشد تامل خواهیم کرد، کما اینکه اکنون نیز همین گونه است برای برخی از دوره‌ها اجازه صدور مجوز را ندادیم.
دکتر مجتبی شریعتی نیاسری در خصوص سیاست های دوره‌های دکتری گفت: دوره های دکتری دانشگاه ها، پژوهش محور هستند و زمانی که بحث پژوهش محوری مطرح می شود یعنی این دوره ها باید از کیفیت بالا با امکانات تحقیقاتی و تجهیزاتی و اساتید برجسته برخوردار باشند تا بتوانند فعالیت کنند.
معاون آموزشی وزارت علوم افزود: البته دوره دکتری نبوده که متوقف کنیم ولی متقاضیان دوره دکتری بوده اند که پاسخ آنها را نداده و صبرکرده ایم تا از کیفیت آنها اطمینان یابیم.
وی یادآورشد: در غیردولتی‌ها که مطلقا مجوز دوره دکتری صادر نشده و در دولتی‌ها نیز با یک دقت بسیار جدی مجوز دکتری صادر شده است.
نیاسری افزود: در پیام نور نیز به تازگی مجوز دوره دکتری صادر نشده و در دانشگاه آزاد نیز به همین صورت است به طوریکه از ۸۷۲ رشته فاقد مجوز دانشگاه آزاد بررسی شد عمده رشته هایی که تایید نشد در مقطع دکتری و برخی نیز در مقطع کارشناسی ارشد بود.
وی ادامه داد: چون باور ما این است که دانشگاه آزاد با اینکه غیردولتی است دوره دکتری آن باید با شاخص شورای گسترش هماهنگ باشد برای همین با تعداد قابل توجه ای از دوره های مذکور مخالفت کردیم و قرار شد دانشگاه آزاد نواقص آن را رفع کند تا مجدد مجوز آنها بررسی شود.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.