برخورد با دانشگاه‌ها و مراکزی که نویز موبایل دارند

موضوعات: اخبار آموزشی

 

برخورد با دانشگاه‌ها و مراکزی که نویز موبایل دارند

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی رگولاتوری گفت: استفاده از جمر و نویزها جرم است و با کسانیکه از این تجهیزات برای از دسترس خارج کردن موبایل استفاده می‌کنند، برخورد می‌شود.

عظیم فرد در گفت‌وگو باخبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه استفاده از جمرها و سیستم‌های اختلال برانگیز در کشور ممنوع است، اظهار کرد: هیچ جمری مجوز استفاده در اماکن عمومی را ندارد دلیلش هم به خاطر موضوعات ایمنی نیست بلکه با روال کار ارتباطی در تضاد است.

وی ادامه داد: وظیفه ما از یک طرف صدور پروانه برای اپراتورهای ارتباطی است بنابراین نمی‌توانیم از طرف دیگر مجوز برای تجهیزات نویز صادر کنیم.

او در پاسخ به این سوال که برخلاف ممنوعیت چند ساله استفاده از جمرهای رادیویی، چرا همچنان شاهد استفاده فراوان آن در مساجد، دانشگاه‌ها و اماکن عمومی هستیم؟، به تسنیـم گفت: وظیفه ما نوشتن مقررات است اما هر زمان مردم چراغ قرمز راهنمایی رانندگی را رعایت کردند، مقررات ما را هم رعایت خواهند کرد.

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی رگولاتوری با بیان اینکه اقداماتی برای جمع‌آوری این تجهیزات صورت گرفته است، تصریح کرد: معاون سابق نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دو سه بار با دانشگاه‌ها، وزارت علوم و حتی امور مساجد نامه‌نگاری‌هایی کرد و صراحتا گفت که استفاده از این تجهیزات ممنوع است. اکنون هم اگر جایی جمر پیدا کنیم، سراغ‌شان خواهیم رفت.

وی بیان کرد: استفاده از منابع تداخل در بسیاری از کشورها جرم است و جزای زندان دارد؛ ما هم در این زمینه قانون داریم و استفاده از جمرها را تنها به زندان و پادگان‌ها محدود کرده‌ایم و برای آنها نیز فاصله ۵۰۰ متر تا جاده اصلی را در نظر گرفته‌ایم تا موبایل کسانیکه از جاده عبور می‌کنند تحت تأثیر قرار نگیرد.

فرد درباره اینکه می‌شود با دستکاری توان جمرها، آنها را از امواج غیریونیزه به یونیزه تبدیل کرد که در نهایت امراض و بیماری‌زایی به دنبال داشته باشد؟، گفت: ذاتا امواج رادیویی این امکان را ندارند و اگر فرکانس آنها را به ۱۰ به توان ۶ ضرب کنیم از طیف موج خارج می‌شوند.

او افزود: اگر توان تجهیزات رادیویی را بالا ببریم، گرمای بیشتری تولید می‌کند. به عنوان مثال مایکرویو در نهایت توانش، می‌سوزاند و آتش می‌زند.

وی گفت: اثرات بیولوژیکی آن نیز در حال مطالعه است تا ببینند زنجیره‌ای از سلول‌ها در حد چند کیلوولت متر چه تغییری می‌یایند اما همچنان خروجی موثقی در این زمینه ارائه نشده است.

 

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.