بدهکاران صندوق رفاه دانشجویی

موضوعات: اخبار آموزشی

دکتر ناصر مطیعی در گردهمایی معاونان دانشجویی و مدیران تربیت بدنی دانشگاههای منطقه ۷ کشور به میزبانی دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: بحث وام دانشجویی پر رونق است و فشار زیادی از سوی دانشجویان برای اینکه زیر چتر این وام ها قرار بگیرند بر این صندوق وارد است.

در حوزه وام شهریه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان تقاضای وام در کشور در دانشگاههای دولتی، پیام نور، آزاد، علمی کاربردی و فنی حرفه ای وجود دارد که همه معتقد هستند سهمیه شان کم است که البته درست می گویند.
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: در سال گذشته ۱۲۸.۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب وام شهریه بوده که ۷۰ درصد آن اختصاص پیدا کرده است، اما امسال این رقم به ۸۹ میلیارد تومان رسیده که اگر مانند سال گذشته ۷۰ درصد آن اختصاص پیدا کند حدود ۶۳ میلیارد تومان بیشتر نمی شود.
به گزارش روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم ، مطیعی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویی برای سال آینده با صفر درصد رشد بودجه بسته شده است، عنوان کرد: باید واقعیت های دانشجویی مطرح تا تغییری حاصل شود؛ با توجه به گفته های معاونت راهبردی ۶۰۰۰ میلیارد تومان بودجه امسال دولت نسبت به قبل انقباضی است و گفته می شود همین که بودجه تخصیص یافته به صندوق کاهش پیدا نکرده به دلیل این است که مورد عنایت ویژه هستید.
وی با بیان اینکه باید با تقویت مکانیزم های وصول مطالبات صندوق از دانش آموختگان قبلی وضعیت را بهتر کنیم، عنوان کرد: باید بدهکاران صندوق رفاه در زمره بدهکاران بانکی کشور قرار بگیرند متاسفانه وقتی پرونده های وام سال های گذشته را می بینیم یک دانشجو به جای تعهد محضری عکس گل اسکن کرده است.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.