ممنوعیت تشکیل کلاسهای دکتری دانشگاه آزاد با ظرفیت ده نفر به بالا – تعداد نفرات کلاس ارشد و دکتری در سال ۹۴-۹۵

موضوعات: اخبار آموزشی

ممنوعیت تشکیل کلاسهای دکتری دانشگاه آزاد با ظرفیت ده نفر به بالا
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت : واحدهای آموزشی باید درنظر داشته باشند که استانداردهای تعداد دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی را مورد توجه قرار دهند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: استانداردهای آموزشی باید در رشته ‌محل ‌های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی مورد توجه واحدها قرار گرفته و گروه‌های آموزشی باید به مقررات آموزشی پایبند باشند.
تعداد نفرات کلاس ارشد و دکتری در سال ۹۴-۹۵
وی افزود: براین اساس طبق مصوبات موجود استاندارد کلاس در مقطع ارشد حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر و در مقطع دکتری ۵ تا ۱۰ نفر اعلام شده است، لذا واحدها باید به این استاندارد متعهد بوده و از تشکیل کلاس‌ها بیشتر از ظرفیت اعلام شده، پرهیز کنند.
معاون سنجش و پذیرش تأکید کرد: در دانشگاه آزاد هدف صرفاً جذب دانشجو بیشتر نبوده و همواره به کیفیت در کنار کمیت توجه ویژه‌ای شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌ های دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با برخی از دانشگاه‌ های غیرانتفاعی این است که در دانشگاه آزاد اسلامی هیأت علمی تمام وقت و مجرب وجود دارد که این موضوع باعث ایجاد پتانسیل علمی مناسبی نسبت به سایر دانشگاه‌ های کشور شده است.
علوی فاضل گفت: منتقدانی که فکر می ‌کنند دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ کیفیت ضعیف است کافی است به مجله‌ های علمی پژوهشی و مجله‌ هایی با ایندکس ISI رجوع کنند تا نسبت تعداد اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد که در این نشریات مقاله دارند را در مقایسه با حتی دانشگاه‌ های برتر دولتی مورد توجه قرار دهند. در آنصورت مشاهده خواهند کرد که نه تنها دانشگاه آزاد اسلامی کیفیت را فدای کمیت نکرده بلکه با کادری مجرب به آموزش دانشجویان در رشته‌های مختلف پرداخته است.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.