استقبال چشمگیر داوطلبان از اجرای طرح دکتری پژوهش محور در دانشگاه آزاد

موضوعات: اخبار آموزشی

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از استقبال چشمگیر داوطلبان از اجرای طرح دکتری پژوهش محور برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: تا کنون ۴۶۲ نفر، متقاضی ثبت‌ نام و پذیرش بوده‌اند.
دکتر مجتبی علوی فاضل افزود: آیین نامه پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار سخت گیرانه‌تر از آیین‌ نامه های وزارت علوم است و ما به دنبال کیفیت بخشی از این طریق و حل مشکلات و مسائل کشور هستیم.
وی ادامه داد: این اطمینان را به سازمان‌هایی که تصمیم به اجرای پروژه‌های مشترک دکتری پژوهش محور دارند می‌دهیم که مسائل و پژوهش‌های آنان کاملا علمی و در ارتباط با دانشگاه و صنعت بررسی شود و کیفیت حرف اول را در این رابطه می‌زند.
علوی فاضل با تاکید بر لزوم کیفیت بخشی به دکتری پژوهش محور به صورت عملی اذعان کرد: با توجه به استاندارد‌های سخت گیرانه‌ای که در معاونت پژوهشی برای بررسی و ارزیابی طرح‌ها وجود دارد دریک کارگروه تخصصی پروپوزال‌ها به دقت از نظر استاندارد‌های پژوهشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
وی همچنین یادآور شد: بحث جابجایی در مقطع دکتری در واقع دادن یک شانس برای بومی گزینی به داوطلبان است که ممکن است به علت اشتباه در انتخاب رشته و یا تغییر محل زندگی، خواستار تغییر رشته محلشان باشند که البته شرط اصلی برای این جابجایی آن است که نمره تراز آن‌ها از آخرین فرد قبولی کمتر نباشد.
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ادامه داد: کسانی که حائز شرایط جابجایی هستند منحصرا به سایت این معاونت مراجعه کرده و نیازی به مراجعه حضوری نیست چرا که در فراخوانی که ما اعلام کردیم شانس مساوی و بدون هزینه برای همه داوطلبان ایجاد کرده‌ایم و نیازی به سفارش و واسطه نیست.
وی تصریح کرد: افرادی که در تکمیل ظرفیت دانشگاه شرکت کرده و برای بهمن ماه پذیرفته شده‌اند، باید واحد اولیه‌ای که قبلا دانشجو در آن ثبت نام کرده‌ با جابجایی موافقت کند و تمام شهریه و مدارک دانشجو را به وی برگرداند.
علوی فاضل تاکید کرد: ظرفیت کل دانشگاه آزاد برای مقطع دکتری در پذیرش با آزمون ، بدون آزمون و دکتری پژوهش محور جمعا ۱۲ هزار نفر است.
توضیحات مرکز آ

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.