ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد بازنگری می شود!!

موضوعات: اخبار آموزشی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام خبر افزایش ورود دانشجویان به دوره های تحصیلات تکمیلی گفت: پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی مورد بازنگری قرار می گیرد.
‘ابراهیم خدایی’ افزود: سرفصل های اصلاح نظام پذیرش دانشجو و توجه ویژه به استعداد و علاقمندی دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی و افزایش ورود دانشجویان به دوره های تحصیلات تکمیلی و ساماندهی و تقویت نظام های نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی و رتبه بندی در حوزه های علم و فناوری در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری از جمله مواردی است که به طور مشخص وظائف و تکالیفی را برای سازمان سنجش آموزش کشور مقرر کرده اند.
وی اظهار داشت: علاوه بر موارد فوق، سرفصل شناسایی نخبگان، پرورش استعدادهای درخشان و حفظ و جذب سرمایه های انسانی هم به طور مشخص حاوی تکالیفی برای این سازمان است.
به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، خدایی در ادامه افزود:در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در موضوع پذیرش دانشجو ۵ مؤلفه مانند ادارات آموزشی، رقابت های همگانی، سنجش علمی و فرصت برابر برای همه داوطلبان را در دستور کار قرار داده ایم.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در سیاست های ابلاغی دو مؤلفه به برنامه های ما در حوزه پذیرش دانشجو اضافه شده که باید این مؤلفه ها را اجرایی کنیم.
وی افزود: گسترش المپیادهای علمی ملی به سطح بین المللی یکی از برنامه های سازمان سنجش آمورزش کشور است.
وی خاطر نشان کرد: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مشخص کردن ساختارها، سیاست ها و اقدامات و در بحث نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت راهگشا هستند.
وی گفت: سیاست های ابلاغی، مکمل نقشه جامع علمی کشور بوده و به همه مسئولین اجرایی کمک می کند که این نقشه را به سرعت و دقت بیشتری اجرایی کنند.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.