عدم پذیرش دکتری بدون آزمون پژوهش محور در سال تحصیلی ۹۳

موضوعات: اخبار آموزشی,اطلاعیه و اخبار دکتری

: معاون پژوهش وزیر علوم، با اشاره به اینکه آیین ‌نامه اجرایی پذیرش دانشجوی دکترای پژوهش‌ محور با آزمون تا مهرماه ابلاغ می‌شود، گفت: پرونده ۹۰ درصد متقاضیان پذیرش در دوره‌های دکترای پژوهش‌ محور بدون آزمون که در گذشته پذیرش شده بودند، به دانشگاهها ابلاغ شده است
وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبراظهار داشت: وضعیت سایرین نیز طی دو هفته آینده مشخص می‌شود و برای سال ۹۳ نیز دانشجوی دکترای پژوهش‌ محور بدون آزمون پذیرش نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش‌ محور بدون آزمون، تصمیمی از سوی سازمان سنجش و شورای بورس بوده است، افزود: آیین ‌نامه رسمی برای این نوع پذیرش وجود ندارد و به دلیل اشکالات موجود در پذیرش دانشجویان دکترای پژوهش‌ محور بدون آزمون، روند این نوع پذیرش برای سال ۹۳ به طور کلی متوقف شده و هم‌اکنون نیز در حال بررسی این موضوع هستیم .
وی با بیان اینکه پذیرش با این روش برای سال ۹۴ هنوز قطعی نشده و در حال بازنگری آیین ‌نامه اجرایی پذیرش دانشجوی دکترای پژوهش‌ محور از طریق آزمون دکتری هستیم، خاطرنشان کرد:پیش‌بینی می‌شود این آیین ‌نامه تا مهرماه سال جاری به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ابلاغ شود.
معاون پژوهشی وزیر علوم همچنین به آغاز ارزیابی طرح های کلان ملی اشاره کرد و گفت :پیش بینی می کنیم، ارزیابی طرح‌ها تا دو هفته آینده به پایان برسد.
به گفته وی ارزیابی طرح‌های کلان ملی در جلسه آینده شورای عالی “عتف ” ارائه می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ارزیابی برخی از طرح های کلان ملی به زمان بیشتری نیاز دارد بنابراین اگر ارزیابی برخی از طرح ها به جلسه آینده شورای عتف نرسد، اجرای طرح ادامه می یابد تا نتایج ارزیابی در جلسات آینده شورای عتف ارائه شود و برای طرح تصمیم گیری شود.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.