آخرین آمار از ثبت نام آزمون دکتری ۹۳

موضوعات: اخبار آموزشی

 

۲۳۹ هزار و ۹۰ داوطلب در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳ ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۱ هزار و ۲۲۴ نفر در تعداد ثبت نام کنندگان مواجه شده است.

دکتر حسین توکلی – مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت نام برای آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳ برای پذیرش دانشجو در ۸ گروه آموزشی و ۲۶۷ کدرشته امتحانی بعدازظهر سه شنبه ۵ آذر از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و در روز پنجشنبه ۱۴ آذر ماه به پایان رسید.

وی افزود: بنا بر آمار اولیه تعداد ۲۳۹ هزار و ۹۰ داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده اند که آمار نهایی ثبت نام کنندگان متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.

توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت نام ۲۱۷ هزار و ۸۶۶ نفر در آزمون سال گذشته با افزایش بیش از ۲۱ هزار نفری تعداد ثبت نام کنندگان در این دوره مواجه هستیم.

وی گفت: آزمون دکتری نیمه متمرکز منحصرا در یک نوبت و نیم روز جمعه ۱۶ اسفندماه ۹۲ برگزار می شود و داوطلبان در هر یک از کدرشته های امتحانی ضرورت دارد که به زبان خارجی، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی به ترتیب با ضریب یک، با ضریب یک و با ضریب ۴ در مجموع دروس تخصصی پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: آزمون دروس امتحانی به صورت تستی بوده و چنانجه داوطلبی به هر یک از گزین ها پاسخ غلط بدهد نمره منفهی دریافت می کند.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.