مدت زمان پاسخگویی به سوالات آزمون زبان و استعداد دکتری تخصصی ۹۳

موضوعات: اخبار آموزشی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مهمترین تغییرات در کنکور نیمه متمرکز دکتری سال ۹۳ گفت: با توجه به تغییرات اجرایی که در زمینه کنکور دکتری به سازمان سنجش ابلاغ شده است، آزمون تنها در یک نوبت صبح در روز ۱۶ اسفندماه ۹۲ برگزار می شود.
دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از همین رو با کاهش زمان آزمون زبان، آزمون در یک نوبت صبح برگزار خواهد شد. آزمون استعداد تحصیلی به مدت ۶۰ دقیقه، آزمون زبان به مدت ۳۰ دقیقه و آزمون دروس اختصاصی به صورت متغیر بر اساس گروه و رشته تحصیلی از ۱۵۰ تا ۲۵۰ دقیقه خواهد بود. ابتدا دفترچه سئوالات دروس اختصاصی داده می شود و پس از آن استعداد تحصیلی و زبان.

دکتر ابراهیم خدایی در خصوص ضرایب دروس عمومی و تخصصی آزمون دکتری گفت : ضریب درس زبان یک، ضریب درس استعداد تحصیلی یک، ضریب دروس تخصصی چهار است. نمره منفی هم برای همه دروس اعمال می شود.

دفترچه راهنمای آزمون دکتری ۹۳ (دفترچه شماره ۱) حاوی شرایط و ضوابط ثبت ‌نام آزمون دکتری ۹۳ و کد رشته‌های امتحانی هر یک از گروه‌های آموزشی است که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود.
هر یک از داوطلبان علاقه‌مند به ثبت ‌نام آزمون دکتری ۹۳ می‌توانند از روز شنبه ۲ آذرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دانلود دفترچه دکتری ۹۳ و مطالعه دقیق آن اقدام کنند.

رئیس سازمان سنجش گفت: همچنین پس از بررسی های به عمل آمده وزن مصاحبه که در آزمون دکتری ۹۲ میزان ۵۰ درصد نمره نهایی آزمون بود به ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد و نمره آزمون کتبی نیز ۳۰ درصد نمره نهایی آزمون را تشکیل می دهد. به این ترتیب با کاهش وزن نمره آزمون کتبی و افزایش وزن نمره آزمون شفاهی مواجه شده ایم.
ثبت‌ نام برای شرکت در آزمون دکتری سال ۹۳ از روز سه‌شنبه ۵ آذر ماه آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه ۱۱ آذرماه ادامه دارد. آزمون در روز ۱۶ اسفندماه ۹۲ برگزار می شود

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.