دفترچه دکتری ۹۳ با کمترین تغییر

موضوعات: اخبار آموزشی

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم به یک مصوبه شورای معاونان این وزارتخانه در زمان سرپرستی جعفر توفیقی درباره کنکور دکتری ۹۳ اشاره کرد.
سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دفتر گسترش وزارت علوم، دفتر شورای برنامه ریزی آموزشی و سازمان سنجش با هم در حال تنظیم دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری ۹۳ هستند، ادامه داد: آنچه روی نظرات این سه مرکز تاثیر می گذارد مصوبات شورای معاونان در زمان سرپرستی جعفر توفیقی است.
دفترچه دکتری ۹۳ با کمترین تغییر
وی با اشاره به این مصوبه، گفت: بر اساس مصوبه شورای معاونان قرار شد دفترچه دکتری ۹۳ با کمترین تغییر نسبت به کنکور سال قبل، تهیه شود؛ سعی وزارت علوم بر این است که آخرین مصوبات یعنی تغییرات در عنوانها، ضرائب و مواد آزمون را اعمال کند اما خواست وزارت علوم حداقل تغییرات است.
مدیر کل دفتر شورای برنامه ریزی وزارت علوم در پاسخ به این سوال که آیا به علت عدم اطلاع رسانی به موقع، تغییرات محسوسی در کنکور دکتری ۹۳ اعمال نمی شود با رد این موضوع، تاکید کرد: به نظر من این امر خطاست؛ به عنوان مثال باید گفت وزارت علوم روی بازنگری دروس روانشناسی یا رشته های مهندسی طی دو سه سال گذشته اطلاع رسانی کرده و عنوانهای جدید به دانشگاهها ابلاغ شده و با انتشار دفترچه دکتری اطلاع رسانی به صورت کامل انجام می شود.
قدیمی خاطرنشان کرد: برنامه های درسی پیشین واقعاً ناکارآمد و غیربومی بود و بهتر است داوطلبان با انتشار دفترچه کنکور دکتری نسبت به مطالعه بیشتر اقدام کنند.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.