بررسی عزل و نصب‌های وزارت علوم در صورت ضرورت و موارد خاص

موضوعات: اخبار آموزشی

 

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: عزل و نصب‌ها در وزارت علوم جزء جریان‌های دایمی در این وزارتخانه نیست و موارد خاص در صورت ضرورت بررسی می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم دانش آموختگان شیمی در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز جهاد دانشگاهی گفت: جلسه امروز هیئت امنای جهاد دانشگاهی به انتخاب سرپرست جدید جهاد دانشگاهی اختصاص داشت و در نهایت دولت طیبی با اکثریت آرا به عنوان سرپرست جدید جهاد دانشگاهی انتخاب شد.

وی افزود: باید نهایی شدن این روند بررسی نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده و ریاست جهاد دانشگاهی تعیین می‌شود.

سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به آخرین وضعیت روند بررسی اعضای هیئت علمی خبرساز دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت اسامی مطرح شده در لیست دانشگاه علامه طباطبایی به مسئولین دانشگاه سپرده شد. بر همین اساس تعدادی از افراد مشغول به کار شده و عده‌ای برای بررسی نهایی وضعیتشان معرفی شدند. عده‌ای نیز برای پیگیری کارشان به دانشگاه مراجعه نکردند که عدم مراجعه آن‌ها به منزله انصراف تلقی شده است.

توفیقی همچنین درباره مسائل مطرح شده روزهای گذشته درباره روند پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور اذعان داشت: در حال حاضر و در این دوره دانشگاه پیام نور تعدادی از دانشجویان به صورت حضوری پذیرفته شده‌اند و مباحثی درباره روند پذیرش آن‌ها در حال بررسی است با این حال با توجه به اینکه اساس پذیرش در دانشگاه پیام نور به صورت نیمه حضوری قید شده است این نوع پذیرش معایب و مزایایی دارد که در حال حاضر مشغول بررسی این مزایا و معایب هستیم.

وی همچنین درباره جلسه روز گذشته خود با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این اولین جلسه بنده به صورت رسمی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات بود که در این جلسه یک سری سؤالات و ابهامات مطرح شد که به روشن شدن برخی از شبهات کمک زیادی کرد.

توفیقی افزود: مسلما این تعاملات با مجلس ادامه خواهد داشت و بنده احساس می‌کنم روند تعاملات مثبت است و با مطرح شدن سؤالات و ابهامات بسیاری از مواضع دو طرف مشخص می‌شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره مباحث مطرح شده درباره موضوع انفصال خدمت رئیس دانشگاه امیرکبیر در دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: اینگونه مسائل جزو موضوعات معمول و طبیعی دیوان عدالت اداری است و بعضا آرایی در این باره صادر می‌شود با این حال مشکل خاصی در دانشگاه امیرکبیر وجود ندارد و بحثی درباره انفصال خدمت دکتر رهایی از سوی ما مطرح نشده.

توفیقی همچنین درباره شایعات مطرح شده درباره ادامه عزل و نصب‌ها و بخصوص برکناری رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تأکید کرد: به هر حال ما وظایفی داریم که مشکلات دانشگاه‌ها را بررسی کنیم.

وی افزود: به همین منظور در بحث نظارت و ارزیابی هیئت‌هایی را برای بررسی مشکلات به دانشگاه‌ها اعزام کردیم.

سرپرست وزارت علوم در پایان تأکید کرد: همانطور که قبلا اشاره کرده‌ام عزل و نصب‌ها جزو جریان‌های دایمی وزارت علوم نیست و در هر زمانی که ضرورت ایجاب کند برخی موارد از سوی ما بررسی می‌شود.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.