تخصیص ۲۰ درصد ظرفیت دانشگاه در مقطع ارشد و دکتری به دانشجویان استعداد درخشان

موضوعات: اخبار آموزشی

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز، شرایط ورود به دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری از طریق سهمیه استعدادهای درخشان را تشریح کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر فاطمه احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به پذیرش ۴۵ دانشجو در مقاطع تحصیلات‌تکمیلی از طریق آئین‌نامه تسهیلات ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر برای دانشجویان ممتاز در سال گذشته، اظهارداشت: سال گذشته با توجه به مستقل نشدن دانشگاه آبادان و ارائه آمار آن همراه با دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز، ۳۷ درخواست برای ورود به دوره کارشناسی‌ارشد به‌ صورت بدون آزمون، جهت بررسی به سازمان سنجش ارسال شد.

وی با بیان اینکه پذیرش در مقطع کارشناسی‌ارشد از طریق آئین‌نامه استعدادهای درخشان به دو صورت باآزمون و بدون‌ آزمون انجام می‌شود، افزود: از این تعداد ۱۶ نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد به‌ صورت بدون آزمون پذیرش شدند، همچنین ۲۹ نفر از طریق با آزمون و استفاده از سهمیه به دوره کارشناسی‌ارشد راه‌ یافتند.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به شرایط لازم برای پذیرش از طریق آیین‌نامه استعدادهای درخشان، تصریح کرد: پذیرش از طریق بدون آزمون تنها برای دانشجویان رتبه اول هر ورودی و با شرط گذشتن کمتر از یک‌سال از زمان فارغ‌التحصیلی امکان‌پذیر است، همچنین شرایط پذیرش از طریق با آزمون کسب رتبه‌های اول و دوم هر ورودی و تا دو سال پس از زمان فارغ‌التحصیلی است.

احمدی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تفکیک دانشگاه آبادان از علوم‌پزشکی اهواز و ارائه آمار آن به‌ طور مستقل، تعداد درخواست‌ها برای پذیرش در کارشناسی‌ارشد از طریق بدون آزمون ۳۳ نفر بود، همچنین در پذیرش دوره‌های کارشناسی‌ارشد به شیوه با آزمون نیز ۳۹ نفر از سهمیه خود استفاده کردند.

وی با بیان این‌که ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه در دوره‌های تحصیلات‌تکمیلی به دانشجویان استعدادهای درخشان اختصاص دارد، تصریح کرد: پذیرش از طریق آئین‌نامه استعدادهای درخشان برای ورود به دوره‌های دکتری تنها از طریق با آزمون امکان‌پذیر است.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.