زمان انتشار تکمیل ظرفیت و کارنامه آزمون دکتری ۹۲

موضوعات: اخبار آموزشی

 
 
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری ۹۲، از اطلاعیه پذیرش دانشجو در برخی از کدرشته محل‌های جدید و تکمیل ظرفیت این دوره از آزمون در ۲۹ مهر ماه خبر داد.
حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری ۹۲ در روزهای ۱۸،۱۷ و۱۹ شهریور ماه، اظهارکرد: کلیه‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ هریک‌ از کدرشته محل‌های‌ تحصیلی باید برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام ابتدا به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند، در صورتی که برنامه زمانی خاص در سایت دانشگاه اعلام نشده بود، در زمان مذکور برای ثبت‌نام اقدام کنند.
وی با اشاره به نحوه گزینش نهایی و ضوابط مربوط در آزمون دکتری، گفت: در گزینش نهایی هریک از رشته‌محل‌ها، با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، ۲۰ درصد ظرفیت هر رشته با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به این سهمیه تخصیص داده شده و ۱۰ درصد اضافه بر ظرفیت با رعایت مصوبات مربوط به مربیان آموزشی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم اختصاص داده شده و گزینش براساس آن انجام شده است.
وی افزود: پذیرش نهایی داوطلبان با توجه به مصوبات مربوط و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت علوم و با توجه به سهمیه ثبت نامی بر اساس نمره اولیه آزمون (۸۰ درصد نمره کل آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) با ضریب یک و نمره مصاحبه اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با ضریب یک انجام شده است.
توکلی با اشاره به انتشار کارنامه داوطلبان واجد شرایط گزینش در دهم مهر ماه، اظهارکرد: بر این اساس کارنامه‌ حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌های معرفی شده برای مصاحبه و در سهمیه مربوط از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.
ممنوعیت تغییر گرایش و انتقال پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری
وی با تاکید بر اینکه تغییر گرایش و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری «Ph.D» امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: امور مربوط به آن در حیطه وظایف این سازمان نیست، بنابراین درخواست‌های داوطلبان در این خصوص قابل بررسی نخواهد بود.
مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه حضور شخص پذیرفته شده برای ثبت‌نام الزامی است، تصریح کرد: ثبت‌نام منحصراً در روزهای مذکور توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک لازم انجام می‌شود و عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در زمان یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.
وی افزود: معدل‌ مدرک کارشناسی (لیسانس)‌ و کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس)‌ پذیرفته‌شده‌ باید با معدل‌هایی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام، شرکت در آزمون و یا نهایتاً در مرحله مصاحبه به‌ سازمان‌ اعلام‌ کرده‌اند، یکسان‌ باشد، در غیر این صورت، ضمن «کان‌لم‌یکن» تلقی شدن قبولی، از ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند جداً خودداری می‌شود.
توکلی تاکید کرد: پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری سال ۱۳۹۲ حتی در صورت عدم ثبت‌نام در رشته قبولی، مجاز به شرکت و انتخاب رشته در آزمون دکتری تخصصی «Ph.D» سال ۱۳۹۳ نخواهند بود.
اصلاحات رشته‌های دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری
وی افزود: همچنین با توجه به اعلام دفتر گسترش وزارت علوم و یا دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کد رشته‌ محل‌های "مهندسی مخازن هیدروکربوری ( زمینه زمین‌شناسی نفت)، مهندسی مخازن هیدروکربوری (اکتشاف)" پژوهشگاه صنعت نفت، "زبان و ادبیات عرب (دوره روزانه) و زبان و ادبیات عرب (دوره شبانه)" دانشگاه ایلام، "مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی (دینامیک جامدات)، مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی (دینامیک، کنترل و ارتعاشات)، مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی و مهندسی کامپیوتر– فناوری اطلاعات (IT) دانشگاه صنعتی شریف حذف شده و در این کد رشته‌ها پذیرش دانشجو انجام نشده است.
 

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.