ظرفیت مجاز پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد و کارشناسی ارشد

موضوعات: اخبار آموزشی

 مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی ظرفیت مجاز پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد و کارشناسی ارشد را اعلام کرد.
ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برای تعیین ماموریتهای زیرنظامها مواردی که در وزارت علوم در نظر گرفته می شود شامل میزان ظرفیت، شیوه های آموزشی و ارزیابی و نظارت است، ادامه داد: برخی دانشگاهها علیرغم ظرفیتی که به آنان ابلاغ شده اقدام به پذیرش مازاد بر ظرفیت اعلام شده می کنند که این اقدام اصلاً صحیح و قانونی نیست.

ظرفیت مجاز پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد ۹۲

وی درباره میزان ظرفیت مجاز پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد، اظهار داشت: برای تکمیل ظرفیت در کارشناسی ارشد ۲۰ نفر، برای دکتری یک به هفت اما برای کارشناسی به علت افزایش میزان صندلیها هیچ نگرانی وجود ندارد؛ هر چند که میزان تقاضاها در مقطع کارشناسی کاهش یافته است.
وی افزود: با تعیین زیرنظامها، اشتباهات صورت گرفته نشان می دهد که به عنوان مثال دانشگاه آزاد به جای ۲۰۰ نفر ۴۰۰ دانشجو پذیرفته است.
مدیر کل گسترش وزارت علوم در پاسخ به این سوال که برخورد این وزارتخانه با پذیرش مازاد بر ظرفیت دانشگاه آزاد چیست، تاکید کرد: درست است که این اقدام را انجام می دهد اما نمی توانیم بگوییم خلاف است و باید ثابت کنیم؛ با این حال برای نخستین بار است که قصد بررسی میزان ظرفیت زیرنظامها را داریم.
به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، از بین ظرفیت سازیهایی که صورت می گیرد سهم هر یک از این دانشگاهها در پذیرش دانشجو مشخص خواهد شد.
وزارت علوم در حالی میزان مجاز پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را اعلام کرده که این دانشگاه طی دو یا سه مرحله تکمیل ظرفیت، اقدام به پذیرش دانشجو می کند.
حسنی درباره این پرسش مهر که علیرغم پذیرش مازاد بر ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد، موسسات غیردولتی از بی دانشجویی رنج می برند، گفت: برای ظرفیت سازی مباحثی از جمله حذف کنکور و پذیرش از طریق کنکور در حال بررسی است و بعد از ماه رمضان تصمیم ما این است که برای دانشگاههای آزاد اسلامی، موسسات غیردولتی و دانشگاه علمی کاربردی ظرفیت سازی کنیم.

سایت آزمون دکتری : www.PhdAzmoon.Net

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.