فراهم شدن دسترسی به نسخه تمام متن بيش از ۲۰۰ هزار پايان‌نامه

موضوعات: اخبار آموزشی

مرکز اطلاعات و مدارک علمی پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران (ایرانداک) نسخه تمام متن بيش از ۲۰۰ هزار پايان‌نامه و رساله را در اختيار دانشگاهيان قرار مي‌دهد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از مهر، بر همين اساس، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هايي كه با ایرانداک تفاهم‌نامه همكاري را امضا کرده اند به اطلاعات پايان‌نامه‌ها دسترسي مي‌يابند. اين پايان‌نامه‌ها مربوط به ۱۶۱ موسسه بوده كه در اختيار پژوهشگاه قرار گرفته است.

نزدیک به ۱۵ هزار پايان‌نامه ايرانيان دانش آموخته خارج از كشور كه تا سال ۸۶ در پايگاه پايان نامه‌هاي پژوهشگاه بارگذاري شده‌اند نيز در دسترس قرار گرفته است. دسترسی به متن کامل پایان‌نامه‌ها بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین موسسات و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران منعقد شده، خواهد بود و دانشگاه‌ها بر اساس سیاست‌گذاری داخلی خود دسترسی به متن کامل پایان‌نامه‌ها را به اساتید و دانشجویان خود خواهند داد.

بر اساس بخشنامه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشجويان موظفند يك نسخه از پايان‌نامه و رساله خود را قبل از فارغ التحصیلی به پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران تحويل دهند. رونمايي از نسخه الكترونيكی تمام متن ۲۰۰ هزار پايان‌نامه‌در روز دوشنبه ۱۶ تير ماه با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران انجام می شود. 

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.