نحوه جذب و ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

موضوعات: اخبار آموزشی

   
 معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نحوه ارتقای اعضای هیات علمی، گفت: هرگونه گزارش تبدیل وضعیت باید تا اول شهریور ۹۲ ارائه شود و تمامی تبدیل وضعیت­‌ها در وضعیت اجرایی جذب انجام می‌شود. 
به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین بلندی در نشست هیات­‌های اجرایی جذب که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد، بلندی درباره ارتقای اعضای هیات علمی، خاطر‌نشان کرد: تمامی مربیان حائز شرایط برای ارتقا به مرتبه بالاتر، موظف­ند تاییدیه صلاحیت علمی و عمومی را از هیات­های جذب بگیرند. 
وی با بیان اینکه تمامی فرآیندهای ارتقا و جذب اعضای هیات علمی از هیات اجرایی جذب می­‌گذرد. اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی یکی از مهم­ترین اولویت­‌هاست و امروز مدیریت منابع انسانی معیاری مهم است. 
وی به تحریم ایران از سوی کشورهای دیگر اشاره و تصریح کرد: شرایط امروز و جهت­گیری­‌ها به سمتی است که باید از اقتصاد مقاومتی صحبت کنیم و اقتصاد مبتنی بر هر چیزی به جز نفت، مورد توجه است. 
بلندی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که اساتید، فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان، افسران این جنگ هستند، گفت:‌ جذب اساتید کارآمد، خلاق، متعهد، متخصص و خدامحور از اولویت­‌هاست. 
معاون آموزشی دانشگاه آزاد با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی تنها با آموزش امکان­پذیر است، افزود: هر چه پیش می­­‌رویم، دانشگاه­‌ها از نظریه­‌پردازی به سمت تولید علم و فناوری حرکت می­‌کنند و مهم­ترین رکن این تلاش و فرآیند، اعضای هیات علمی هستند. 
وی تأکید کرد:‌ افرادی جذب دانشگاه آزاد اسلامی می­‌شوند که پاسخگویی به تمام نیازها و الزامات کشور را به دوش بکشند. 
بلندی با تأکید بر اینکه اعضای هیات علمی نباید از آموزش، پرورش و تعلیم غافل شوند، افزود: عضو هیات علمی باید انسانی متعهد، متدین، پیرو ولایت فقیه، خودباور و پایبند به اصول و برنامه­های تدوین شده کشور باشد. 
معاون آموزشی دانشگاه آزاد با بیان اینکه فردی را باید به عنوان استاد جذب کنیم که علاوه بر آگاهی و درک، به نظام دلبستگی داشته باشد، دانش‌افزایی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید افرادی را جذب کنیم که از تخصص بالا و توانایی­‌های ویژه برخوردار باشند. 
وی با بیان اینکه آینده علمی دانشگاه، جذب و ارتقای اساتید در هیات­ های اجرایی جذب در ۳۱ استان کشور انجام می­‌شود، گفت:‌ یکی از اقدامات مهم و عملیاتی در بحث هیات علمی، تعیین تکلیف و برنامه­‌ریزی اعضای هیات علمی با مرتبه مربی بوده است به طوری که تمام کسانی که مربی دانشگاه آزاد هستند، بدون در نظر گرفتن شرط سنی،‌ مسوولیت اجرایی و تدریس در واحد محل خدمت، در صورت اخذ پذیرش در دوره دکتری بورسیه این دانشگاه می­‌شوند. 
آمار اعضای هیات علمی و حق‌التدریس‌های دانشگاه آزاد
بلندی با اشاره به اینکه حق التدریسی‌ها باید دارای تاییدیه صلاحیت علمی و عمومی باشند، گفت: دانشگاه آزاد دارای ۲۷ هزار و ۵۵۲ نفر عضو هیات علمی تمام وقت، ۱۹۰۲ عضو هیات علمی نیمه وقت و بیش از ۵۰ هزار مدرس حق التدریس است. 
وی با اشاره به اینکه تایید صلاحیت­‌های علمی و عمومی اعضای هیات علمی گروه معارف به عهده معاونت دفتر نهاد مقام معظم رهبری است، گفت: تمامی جذب­‌ها در دانشگاه آزاد بر اساس طرح جامع آموزشی و جذب استانی صورت می­‌گیرد و شورای گسترش در اختیار هیات امنای استانی است. 

 

تعداد دیدگاه ها: 2

  1. بهترین سایتی که در زمینه مهندسی صنایع دیدم سایت شما هست آرزوی موفقیت براتون دارم.

    پاسخ
    • با سلام و عرض ادب ؛
      با تشکر از لطفتان ، بسیار خرسندیم که وبسایت انجمن علمی مهندسی صنایع برای شما دوست عزیز مفید بوده است.

      به امید دیدار مجددتان
      موفق ترین باشید ، بیشتر و بهتر از همیشه

      پاسخ

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.