طرح امانت و سفارش مقالات الکترونیکی رونمایی شد

موضوعات: اخبار آموزشی

طرح امانت و سفارش مقالات الکترونیکی – اسما- به عنوان یکی از زیرمجموعه های سامانه هوشمند اشتراک منابع (سهام) پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات امروز با حضور دکتر محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دکتر سید امید فاطمی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد.

دراین مراسم دکتر پونه مهرتاش مدیر دفتر اشتراک منابع پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با توضیح جزئیاتی از نحوه عضویت پژوهشگران و متقاضیان در این سامانه، به صورت نمادین دو مقاله الکترونیکی را ثبت سفارش کرد.

به گفته وی دریافت پاسخ برای درخواست مقالات حداقل حدود چند دقیقه و حداکثر حدود ۴۸ ساعت زمان خواهد برد و مقاله مورد نظر به صورت تمام متن به پست الکترونیکی کاربر ارسال می شود.

مدیر دفتر اشتراک منابع پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: با تامین تدریجی مقالات الکترونیکی، تا یک ماه آینده شاهد حجم بسیاری از مقالات علمی پایگاههای بین المللی در این سامانه خواهیم بود.

مهرتاش در مورد پوشش و تعداد مقالات الکترونیکی بین المللی در این سامانه به مهر گفت: تاکنون چندین میلیون مقاله در این سامانه به ثبت رسیده و به تدریج تعداد مقالات از پایگاههای مهم علمی به این سامانه افزوده می‌شود.

به گفته وی هم اکنون مقالات الکترونیکی این سامانه از ۲۷ پایگاه علمی معتبر همچون الزویر، اشپرینگر و ساینس دایرکت تامین می‌شود.

 

منبع : خبرگزاری مهر

تگ ها: ,,

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.