۳۶۲ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در تمام دوره های ارشد هستند

موضوعات: اخبار آموزشی

 

مشاور عالی سازمان سنجش با ارائه آماری از میزان داوطلبان پذیرفته شده در مرحله انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۹۲، گفت: بیش از ۳۶۲ هزار نفر حق انتخاب رشته در تمام دوره های کارشناسی ارشد را دارند.

پرتال دانشگاهی به نقل از حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد، گفت: حدود ۹۷ هزار نفر در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته و به این دلیل که میزان داوطلبان کارشناسی ارشد ۹۲ نسبت به سال گذشته ۳۴ هزار و ۹۰ نفر کمتر بوده است، بنابراین ظرفیت پذیرش این دوره از آزمون نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به ارائه آماری در خصوص میزان مجاز شدگان به انتخاب رشته، اظهار داشت: تعداد ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ نفر معادل ۸۲٫۷۲ درصد در جلسه آزمون حاضر و ۱۵۴ هزار و ۸۹۳ داوطلب معادل ۱۷٫۲۸ درصد در جلسه آزمون غایب بودند، از تعداد کل داوطلبان حاضر در جلسه امتحانی، ۷۱ هزار و ۵۳ نفر در رشته امتحانی دوم حاضر بودند.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش علاوه بر آن ۳۰ هزار و ۵۶۴ داوطلب معادل ۴ درصد حاضرین منحصرا برای انتخاب رشته در دوره‌های پیام نور و غیر انتفاعی و ۲۱ هزار و ۴۳۹ داوطلب به انتخاب رشته در رشته امتحانی دوم مجاز شده‌اند.

توکلی خاطرنشان کرد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد از ساعت ۲۰ فردا یکشنبه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام می شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و از این تعداد، ۳۶۲ هزار و ۹۳۸ داوطلب معادل ۴۹ درصد حاضرین مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه، شبانه، غیر انتفاعی و سایر دوره ها شده‌اند.

به گفته این مقام مسئول سازمان سنجش، مجازین از سه شنبه هفته جاری امکان انتخاب رشته الکترونیکی دارند.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.