جریمه جدید برای دانش آموختگان بدهکار و اعتبار گواهی موقت تحصیلی سالانه شد

موضوعات: اخبار آموزشی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اعمال جریمه جدید برای بدهکاران خبر داد و گفت: در راستای برگرداندن وام شهریه ای که دانش آموختگان بدهکار دریافت کرده اند، مقرر شد اعتبار گواهی موقت دانش آموختگان سالانه شود.

پرتال دانشگاهی به نقل از  کیوان مرادیان صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر اضافه کرد: اعتبار گواهی موقت دانش آموختگان از این پس با دستور هیات دولت سالانه خواهد شد و اعتبار چند ساله مدارک منسوخ می شود.

وی تاکید کرد: این اقدام در راستای دریافت بدهی آن دسته از دانشجویان بدهکاری است که مبالغ دریافت شده را پرداخت نمی کنند از این پس به عنوان جریمه نه تنها باید ۱۲ درصد بهره بانکی را پرداخت کنند بلکه گواهی موقت این عده از دانش آموختگان تمدید نخواهد شد.

آمار دانشجویان بدهکار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص تعداد دانشجویان بدهکار گفت: از سال ۷۷ تاکنون ۳۰۰ هزار دانشجوی بدهکار مبلغ یکصد میلیارد تومان بدهکارند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری هفته خوابگاهها طی روزهای ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه اظهار داشت: هفته خوابگاهها از هفته آینده در دانشگاههای سراسر کشور گرامی داشته می شود اما برخی دانشگاهها به علت قرار گرفتن در فرآیند زودهنگام امتحانات پایان ترم ممکن است این هفته را چند روز زودتر آغاز کنند.

مرادیان در پاسخ به پرسش مهر در خصوص پیگیری مطالبات دانشجویان متقاضی دریافت وام شهریه و اینکه برخی پس از پایان مهلت ثبت نام متقاضی این وام ها می شوند، اظهار داشت: گاهی اوقات مدت زمان ارسال تقاضا برای دریافت وام تا ۴۰ روز هم تمدید می شود و دیگر توجیهی ندارد که این فرآیند بیشتر از این تمدید شود.

وی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص طراحی سامانه ای برای ارسال مستقیم تقاضای دریافت وام اظهار داشت: ما بین ۵۰۰ تا ۶۰۰هزار تقاضا داریم که اگر قرار باشد به هر کدام از این درخواست ها انفرادی رسیدگی کنیم هیچ توجیه کارشناسی ندارد حتی قادر به طراحی سامانه برای ارسال تقاضا هستیم اما ترجیح این است که از طریق دانشگاهها این تقاضاها دریافت شود.

مرادیان در پاسخ به پرسش دیگر مهر در خصوص تعیین تکلیف برگرداندن بودجه یارانه غذا به صندوق رفاه اظهار داشت: علی رغم اینکه بارها به کمیسیون تلفیق تاکید کردیم که دانشگاهها با این روند موافق نیستند اما رقم یارانه غذا در سرجمع بودجه دانشگاهها قرار گرفته است. هر چند می توان این رقم را به صندوق برگرداند اما این کار غیر قانونی است.

وی تاکید کرد: تمام تلاشمان را می کنیم که این مشکل حل شود.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.