توصیه های مسئولان سازمان سنجش به افراد مجاز انتخاب رشته دکتری

موضوعات: اخبار آموزشی

 

پرتال دانشگاهی به نقل از ˈحسین توکلیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: انتقال، مهمانی و تغییر رشته در دوره های دکتری امکان پذیر نبوده و در حیطه وظایف سازمان سنجش نیست از همین رو داوطلبان باید رشته های مورد نظر خود را به دقت انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دکتری سال ۱۳۹۲ چه در دوره های روزانه و چه در دوره های نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری سال ۱۳۹۳ نخواهند بود از همین رو داوطلبان ضرورت دارد رشته های موردعلاقه خود را با حساسیت و توجه به این موضوع انتخاب کنند.

توکلی با یادآوری این که مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز برای انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۲ تا پایان روز دوشنبه، دوم اردیبهشت ماه است، گفت: داوطلبان لازم است قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته الکترونیکی، اطلاعیه سازمان سنجش درباره اصلاحات و تغییرات صورت گرفته در کدرشته محل های آزمون دکتری ۹۲ را به دقت مطالعه کنند و با توجه به این اطلاعیه و همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته، فهرست رشته محل های مورد علاقه خود را استخراج کنند.

براساس اطلاعیه اخیر سازمان سنجش، تعداد ۲۵۰ کدرشته محل جدید به انتخاب های داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۹۲ اضافه شده و پاره ای اصلاحات در برخی رشته محل های مندرج در دفترچه راهنما صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان سنجش با بیان اینکه مدت زمان پیش بینی شده برای تکمیل فرم انتخاب رشته الکترونیکی آزمون دکتری، ۳۰ دقیقه است، از داوطلبان خواست که قبل از انتخاب رشته در اینترنت، کدرشته محل های خود را به ترتیب علاقه مرتب کرده و سپس به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کنند تا فرآیند انتخاب رشته در مدت زمان کمتر و با خطای کمتری طی شود.

به گفته وی داوطلبان حداکثر می توانند ۵۰ کدرشته محل از کدرشته محلهای رشته امتحانی خود از دوره های مجاز انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته الکترونیکی به ثبت برسانند.

توکلی ارائه کد پیگیری ۱۶ رقمی سیستم اینترنتی به داوطلبان را نشانه پایان فرآیند انتخاب رشته عنوان کرد و گفت: در صورتی که داوطلب به هر دلیل موفق به دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی نشود، باید فرآیند انتخاب رشته را مجددا از ابتدا تکرار کند.

وی تصریح کرد که کد رشته محل های انتخابی مندرج در فرم انتخاب رشته الکترونیکی پس از تکمیل و تایید نهایی به هیچ عنوان قابل تغییر یا تعویض نخواهد بود.

پس از انتخاب رشته، فهرست اسامی معرفی شدگان تا چند برابر ظرفیت در اوایل نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۲به منظور شرکت در مصاحبه دوره دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

تعداد دیدگاه ها: 2

    • ﮔﻮﻫﺮﺷﻨﺎﺳﺎﻥ[مدیرسایت]

      باسلام
      ممنون از دیدار شما در این وبسایت
      موفق باشید

      پاسخ

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.