نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه‌متمرکز روز دوشنبه اعلام می شود

موضوعات: اخبار آموزشی

 

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس:مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح شرایط پذیرفته‌شدگان اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۲ گفت: اعلام نتایج اولیه در روز دوشنبه صورت می‌گیرد.

حسین توکلی مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح شرایط پذیرفته‌شدگان اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۲ گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده کارنامه نتیجه اولیه آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۹۲ روز دوشنبه ۲۶ فروردین‌ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی WWW.SANJESH .ORG قرار می‌گیرد.

وی افزود: هر یک از داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز می‌توانند از روز دوشنبه به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای شامل نام خانوادگی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد ضمن مشاهده کارنامه خود از آن پرینت تهیه کنند.

توکلی ادامه داد: آن دسته از داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند باید پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) از سایت سازمان سنجش، ضمن مطالعه دقیق این دفترچه حداکثر ۵۰ کدرشته محل تحصیلی را از میان کدرشته‌ محل‌های تحصیلی کدرشته امتحانی مربوط انتخاب کرده و آنها را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کنند.

به گفته توکلی داوطلبان باید پس از کنترل لازم و اطمینان از صحت کدرشته‌های امتحانی منتخب خود این کدرشته‌ها را از پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه تا یکشنبه یک اردیبهشت در فرم انتخاب رشته الکترونیکی ثبت کنند.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با توجه به ظرفیت کدرشته محل دانشگاهی و بر اساس اولویت کدرشته محل‌های انتخابی آنها و نمرات آزمون و همچنین سایر ضوابط ( سهمیه داوطلبان و غیره ) از بالاترین نمره تا چند برابر ظرفیت و کدرشته محل فهرست اسامی داوطلبان واجد شرایط در مصاحبه حداکثر در ۵ کد رشته محل استخراج و در نیمه دوم اردیبهشت اعلام می‌شود.

توکلی افزود: داوطلبانی که اسامی آنان برای شرکت در مصاحبه اعلام می‌شود باید با توجه به جدول زمانی اعلام شده در اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی آنان منتشر می‌شود با همراه داشتن مدارک لازم به شرح مندرج در اطلاعیه ذی‌ربط و مدارکی که مورد نظر دانشگاه مصاحبه کننده است به موسسات آموزش عالی مرتبط مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند.

وی ادامه داد: پس از انجام مصاحبه و اعلام نمرات آن از سوی دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو گزینش نهایی بر اساس نمره کل افراد به صورت ۵۰ درصد نمره علمی آزمون و ۵۰ درصد نمره مصاحبه گزارش می‌شود.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی در نیمه دوم شهریور سال ۹۲ اعلام می‌شود

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.