جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۲

موضوعات: اخبار آموزشی

جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ اعلام شد.دکتر توکلی نحوه رفع نقص کارت کارشناسی ارشد ۹۲ ، مهلت توزیع کارت ، شیوه استفاده از سهمیه ، زمان آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ سراسری ، زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد ۹۲ و نیز تاریخ اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ را عنوان کرد.

باجه های رفع نقص کارت کارشناسی ارشد ۹۲
باجه های رفع نقص کارت کارشناسی ارشد ۹۲ آغاز به کار کرد.باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۱ با حضور نمایندگان سازمان سنجش آموزش کشور از صبح امروز آغاز به کار کردند.

توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد ۹۲
مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد از ساعت ۱۴ روز گذشته، ۱۵ بهمن ماه به صورت اینترنتی آغاز شده و تا صبح امروز، بیش از ۲۱۰ هزار نفر کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت کرده اند.

مهلت دریافت کارت کارشناسی ارشد ۹۲
حسین توکلی با یادآوری اینکه مهلت توزیع کارت کارشناسی ارشد تا ساعت ۲۴ فردا شب، ۱۷ بهمن ماه ادامه دارد به داوطلبانی که تاکنون پرینت کارت ورود به جلسه آزمون را تهیه نکرده اند توصیه کرد هرچه سریعتر با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری و یا شماره پرونده و کد رهگیری نسبت به دریافت پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

نحوه رفع نقص کارت کارشناسی ارشد ۹۲
وی تاکید کرد: داوطلبانی که به هر طریق موفق به مشاهده و پرینت کارت ورود به جلسه نمی شوند لازم است از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ امروز و فردا، ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه و نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

باجه های رفع نقص کارت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۲
وی یادآور شد: نشانی حوزه های رفع نقص در جدول شماره ۲ اطلاعیه راهنمای سازمان سنجش بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان قرار دارد و نشانی محل برگزاری آزمون هر داوطلب نیز بر روی کارت ورود به جلسه وی درج شده است.
توکلی درمورد نحوه رفع نقص احتمالی کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد نیز توضیح داد: فعالیت باجه های رفع نقص کارت آزمون کارشناسی ارشد از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده و داوطلبانی که مشخصات مربوط به جنس، معلولیت و زبان خارجی آزمون آنها دارای مغایرت است می توانند تا ساعت ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ امروز و همچنین از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ فردا، ۱۷ بهمن ماه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کرده و موضوع را تا اصلاح مورد یا موارد مغایر پیگیری کنند.

مهلت رفع نقص کارت کارشناسی ارشد ۹۲
به گفته وی، چنانچه مغایرتی در دیگر اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه داوطلبان کارشناسی ارشد وجود داشته باشند داوطلبان می توانند حداکثر تا روز شنبه، ۲۱ بهمن ماه ۹۱ منحصرا با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش، اصلاحات لازم را ایجاد کنند.

کارت کارشناسی ارشد ۹۲ متقاضی سهمیه
توکلی تاکید کرد: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان – سپاه پاسداران ، وزارت جهاد کشاورزی و واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح نیز درصورت مشاهده مغایرت در اطلاعات مندرج در بند ۱۵ (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون خود ضرورت دارد برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود تا تاریخ، ۲۳ بهمن ماه ۹۱ به ارگان مربوط مراجعه کنند تا درصورت دارا بودن سهمیه ، مشخصات ایندسته از داوطلبان از طریق ارگان مربوطه حداکثر تا هشتم اسفندماه دراختیار سازمان سنجش قرار گیرد و در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد.

کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد ۹۲ متقاضی سهمیه های بنیاد شهید و امورایثارگران
مشاورعالی سازمان سنجش درمورد نحوه رفع نقص کارت ورود به جلسه داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های بنیاد شهید و امورایثارگران نیز توضیح داد: این دسته از داوطلبان لازم است حداکثر تا تاریخ ۲۱بهمن ماه ۱۳۹۱ منحصرا به سایت اینترنتی سازمان سنجش(قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند تا درصورت تایید، سهمیه توسط ارگان مربوط برای آنها اعمال شود و در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد.

خرید کارت اعتباری علاقمندی پیام نور و غیرانتفاعی کنکور کارشناسی ارشد ۹۲
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز فرایند خرید کارت اعتباری علاقمندی به دانشگاههای پیام نور و غیرانتفاعی برای کنکور کارشناسی ارشد ۹۲ ، به اسامی رشته هایی که آزمونشان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد، اشاره کرد.
حسین توکلی گفت: فرایند خرید کارت علاقمندی به دانشگاههای پیام نور و غیرانتفاعی برای آن دسته از داوطلبان که در ثبت نام اولیه، این گزینه را انتخاب نکرده بودند، با پرداخت مبلغ ۵۸۰۰ تومان از امروز میسر شد.

آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ چهارشنبه
توکلی درباره رشته هایی که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه آزمونشان برگزار می شود، اظهار داشت: در صبح چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه آزمون مجموعه های زبان روسی، زبان آلمانی، حسابداری، مدیریت، آمار، مدیریت بحران، مهندسی مکانیک برگزار می شود.
به گفته وی در عصر چهارشنبه داوطلبان مجموعه های علوم جغرافیایی، حقوق، علوم سیاسی و روابط بین الملل، مطالعت دفاع استراتژیک، اطلاعات استراتژیک، زمین شناسی، فیزیک، آمار، مهندسی عمران- نقشه برداری، مهندسی عمران، مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی، مهندسی نساجی – شیمی نساجی و علوم الیاف با یکدیگر به رقابت می پردازند.
به گفته توکلی کنکور مجموعه های تربیت بدنی و علوم ورزشی، علوم تربیتی یک، علوم تربیتی دو، روانشناسی و مهندسی برق هم عصر پنجشنبه برگزار خواهد شد.

شیوه آزمون کارشناسی ارشد ۹۲
توکلی در توصیه به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ، گفت: هر داوطلب باید برای حضور در جلسه آزمون، علاوه بر پرینت کارت ورود به جلسه دارای اثر انگشت و کارت ملی، چند مداد سیاه پررنگ، سوزن و سنجاق به همراه داشته باشد.
مشاور عالی سازمان سنجش افزود: همچنین داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی، کتاب، جزوه، هر گونه نت و یادداشت، تلفن‌ همراه و پیجر خودداری کنند، چرا که در صورت به همراه داشتن آن، به عنوان متقلب و متخلف محسوب خواهند شد.
توکلی با بیان اینکه درب حوزه‌های امتحانی در نوبت صبح راس ساعت ۷:۳۰ و در نوبت بعدازظهر راس ساعت ۱۴ بسته می‌شود، اظهار کرد: شروع فرآیند جلسات صبح، ۸ صبح و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ خواهد بود.

توزیع بسته‌های نایلونی حاوی دفترچه سوال و پاسخنامه
وی با بیان اینکه بسته‌های سوالات امتحانی همراه با پاسخنامه در یک بسته نایلونی تعبیه شده است، اظهار کرد: پس از توزیع بسته‌ها در میان داوطلبان، باید آنان مشخصات مندرج در روی بسته‌ها را با اطلاعات خود مقایسه کنند تا در صورت مشاهده تفاوت، این موضوع را به مراقبان اطلاع دهند.
وی با تاکید بر شخصی‌سازی کلیه دفترچه‌های آزمون کارشناسی ارشد، خاطر نشان کرد: این دفترچه‌ها در انواع A، B، C، D، E و F می‌باشد.

سوالات کارشناسی ارشد ۹۲
مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه سوالات به صورت تستی طراحی شده است، اظهار کرد: سطح سوالات در حد سرفصل‌های مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی می‌باشد.
توکلی با بیان اینکه به هر سوال درست، سه نمره مثبت و به هر سوال اشتباه، یک نمره منفی تعلق می‌گیرد، خاطر نشان کرد: پس از پایان آزمون، پاسخنامه‌ها پلمپ شده به سازمان سنجش منتقل می‌شود

زمان آزمون کارشناسی ارشد ۹۲
وی با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه ۹۱ در ۱۱۵ حوزه امتحانی واقع در ۴۴ شهرستان مختلف کشور برگزار می شود، یادآور شد: آزمون رشته های امتحانی زبان و ادبیات اردو، مطالعات دفاعی استراتژیک، اطلاعات استراتژیک، آماد، مدیریت بحران، مهندسی طراحی محیط زیست، نمایش عروسکی و مجموعه موسیقی)، منحصرا در شهرستان تهران و آزمون کد رشته امتحانی مجموعه مدرسی الهیات و معارف اسلامی نیز منحصرا در شهرهای مقدس مشهد و قم برگزار خواهد شد.

آمار ثبت نام کارشناسی ارشد ۹۲
براساس آمارهای موجود، تعداد ۸۹۶ هزار و ۴۴ داوطلب شامل ۴۵۸ هزار و ۷۳۱ زن و ۴۳۷ هزار و ۳۱۳ مرد برای حضور در رقابت های آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ ثبت نام کرده اند.
رقابت داوطلبان کارشناسی ارشد در شش گروه آزمایشی صورت می گیرد که بیشترین داوطلبان این آزمون با تعداد ۴۷۹ هزار و ۷۳۶ نفر در گروه علوم انسانی نام نویسی کرده اند، ۲۳۶ هزار و ۵۲۳ نفر که حدود ۲۶ درصد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ را تشکیل می دهند نیز متقاضی شرکت در گروه آزمایش فنی و مهندسی هستند.
حدود ۵/۷ درصد داوطلبان که شمار آنها به ۶۶ هزار و ۸۶۰ نفر می رسد در رقابت های گروه علوم پایه و حدود هفت درصد که تعداد آنها ۶۱ هزار و ۹۸۲ نفر است در آزمون گروه هنر کارشناسی ارشد شرکت خواهند کرد.

نتایج کارشناسی ارشد ۹۲
دکتر توکلی افزود: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ در هفتۀ اول خرداد سال ۹۲ اعلام می شود.

اعلام نتایج کارشناسی ارشد ۹۲
دکتر توکلی تصریح کرد: نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ هفته اول شهریور۹۲ اعلام خواهد شد.

 

تگ ها: ,

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.