توصیه‌ به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۲

موضوعات: اخبار آموزشی

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به ممنوعیت‌های آزمونی در کنکور کارشناسی ارشد، از شخصی سازی کلیه دفترچه‌های آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ خبر داد.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با رقابت ۸۹۶ هزار و ۴۴ داوطلب به صورت متمرکز در ۱۳۳ کد رشته امتحانی در ۱۱۵ حوزه امتحانی و در شش گروه آموزشی آزمون کارشناسی ارشد از روز چهارشنبه ۱۸ بهمن، گفت: از این تعداد ۴۵۸ هزار و ۷۳۱ داوطلب زن و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به تفکیک گروه‌های آموزشی، اظهارکرد: در گروه آموزشی علوم انسانی ۴۷۹ هزار و ۷۳۶ داوطلب، گروه علوم پایه ۶۶ هزار و ۸۶۰ داوطلب، فنی و مهندسی ۲۳۶ هزار و ۵۲۳ داوطلب، کشاورزی ۴۹ هزار و ۲۶۲ داوطلب، هنر ۶۱ هزار و ۹۸۲ داوطلب و دامپزشکی ۱۶۸۱ داوطلب شرکت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه آزمون صبح روز چهارشنبه با رقابت ۱۵۸ هزار و ۳۰۵ داوطلب در هفت کد رشته امتحانی و آزمون بعدازظهر روز چهارشنبه (۱۸ بهمن ماه) با رقابت ۱۷۰ هزار و ۸۲۰ داوطلب در ۱۲ کد رشته امتحانی برگزار می‌شود، اظهارکرد: همچنین در آزمون صبح روز پنجشنبه ۱۹۷ هزار و ۹۸۶ داوطلب در ۶۶ کد رشته امتحانی و در بعدازظهر روز پنجشنبه (۱۹ بهمن ماه) ۱۵۸ هزار و ۴۹۵ داوطلب در پنج کد رشته امتحانی و در صبح روز جمعه ۱۶۵ هزار و ۳۹۹ داوطلب در ۱۲ کد رشته امتحانی و آزمون بعدازظهر روز جمعه (۲۰ بهمن ماه) ۱۳۴ هزار و ۹۱۲ داوطلب در ۳۱ کد رشته امتحانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
ممنوعیت‌های آزمون کارشناسی ارشد
توکلی در توصیه به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، گفت: هر داوطلب باید برای حضور در جلسه آزمون، علاوه بر پرینت کارت ورود به جلسه دارای اثر انگشت و کارت ملی، چند مداد سیاه پررنگ، سوزن و سنجاق به همراه داشته باشد.
مشاور عالی سازمان سنجش افزود: همچنین داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی، کتاب، جزوه، هر گونه نت و یادداشت، تلفن‌ همراه و پیجر خودداری کنند، چرا که در صورت به همراه داشتن آن، به عنوان متقلب و متخلف محسوب خواهند شد.
توکلی با بیان اینکه درب حوزه‌های امتحانی در نوبت صبح راس ساعت ۷:۳۰ و در نوبت بعدازظهر راس ساعت ۱۴ بسته می‌شود، اظهار کرد: شروع فرآیند جلسات صبح، ۸ صبح و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ خواهد بود.
توزیع بسته‌های نایلونی حاوی دفترچه سوال و پاسخنامه
وی با بیان اینکه بسته‌های سوالات امتحانی همراه با پاسخنامه در یک بسته نایلونی تعبیه شده است، اظهار کرد: پس از توزیع بسته‌ها در میان داوطلبان، باید آنان مشخصات مندرج در روی بسته‌ها را با اطلاعات خود مقایسه کنند تا در صورت مشاهده تفاوت، این موضوع را به مراقبان اطلاع دهند.
وی با تاکید بر شخصی‌سازی کلیه دفترچه‌های آزمون کارشناسی ارشد، خاطر نشان کرد: این دفترچه‌ها در انواع A، B، C، D، E و F می‌باشد.
مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه سوالات به صورت تستی طراحی شده است، اظهار کرد: سطح سوالات در حد سرفصل‌های مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی می‌باشد.
توکلی با بیان اینکه به هر سوال درست، سه نمره مثبت و به هر سوال اشتباه، یک نمره منفی تعلق می‌گیرد، خاطر نشان کرد: پس از پایان آزمون، پاسخنامه‌ها پلمپ شده به سازمان سنجش منتقل می‌شود.
دکتر توکلی در خاتمه با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ در هفته اول خرداد، گفت:‌نتایج نهایی نیز دهه اول شهریور ماه منتشر خواهد شد.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.