آزمون ارشد۹۲ دانشگاه آزاد شرط مدرک ندارد-شرایط پذیرش بدون آزمون ممتازین

موضوعات: اخبار آموزشی

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به جز در رشته‌های گروه پزشکی شرط تجانس مدرک ندارد.
در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد سال ۹۲، همه داوطلبان به جز در رشته‌های گروه پزشکی می‌توانند بدون درنظر گرفتن مدرک کارشناسی خود ۲۰ رشته محل را انتخاب کند و نیازی به رعایت تجانس با مقطع قبلی برای آنها وجود ندارد.
بر این اساس، شرط تجانس برای آزمون مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد و هر داوطلب می تواند براساس علاقه ۲۰ رشته محل را اولویت بندی و ثبت نام کند. لذا داوطلبان بهتر است بر اساس علاقه رشته محل‌ها را اولویت‌بندی کنند.
اما متقاضیان ثبت‌نام رشته‌های گروه علوم پزشکی ملزم به رعایت تجانس متناسب با مدرک فارغ التحصیلی خود هستند.
مرکز آزمون دانشگاه آزاد در خصوص وضعیت مدرک کارشناسی داوطلبان اعلام کرد: برای شرکت در آزمون ارشد ۹۲، متقاضیان باید مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم را داشته باشند. همچنین افرادی که مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی یا حرفه ای دارند، نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند.
با توجه به اینکه آزمون ارشد امسال ۹ ، ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه برگزار می شود، لذا داوطلبان فرصت مناسبی دارند تا در زمان باقی مانده دروس مرتبط با رشته انتخابی خود را مطالعه کنند.
مرکز آزمون در خصوص استفاده کنندگان از سهمیه گفت: داوطلبان باید توجه داشته باشند که در زمان ثبت نام قسمت سهمیه را علامت بزنند، چراکه در صورت عدم توجه به این موضوع امکان اصلاح یا اعمال مجدد سهمیه وجود ندارد.
همچنین درخصوص نحوه پذیرش ممتازین بدون آزمون شایان ذکر است که ممتازین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند به شرط آنکه حداقل معدل آنها ۱۷ باشد و از نیمسال جبرانی برای ادامه تحصیل استفاده نکرده باشند و جزو ۱۰ درصد فارغ التحصیلان برتر براساس تعداد ثبت نام شدگان محل دانشگاهی در رشته مربوطه در سال ورود باشند.
ممتازین توجه داشته باشند که هر فرد فقط یکبار و در همان سال فارغ التحصیلی می تواند از این امتیاز استفاده کند.
مرکز آزمون به داوطلبان توصیه کرد: از فرصت باقیمانده برای ثبت نام استفاده کنند تا در روزهای پایانی دچار استرس و اضطراب نشوند. زمان ثبت نام تا ۲۱ بهمن همچنان ادامه دارد.
اگر در مراحل ثبت نام با مشکل یا ابهامی مواجه شدند می‌توانند بدون حضور در مرکز آزمون و صرفاً با ورود به سایت‌های www.azmoon.org و www.pubr-azmoon.com سؤال خود را مطرح و یا از طریق porsesh@azmoon.net ایمیل خود را ارسال تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ گویند.

تگ ها: ,

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.