برنامه‌‌ای برای تجمیع آزمون دانشگاه آزاد و سراسری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نداریم

موضوعات: اخبار آموزشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیچ برنامه‌ ای برای تجمیع آزمون دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های سراسری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نداریم.
به گزارش خبرنگار اعزامی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مشهد، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی سال آینده نیز توسط مرکز آزمون دانشگاه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: به منظور کاهش خطای انسانی این آزمون در خیلی از رشته محل‌ها به صورت تستی برگزار خواهد شد البته در بعضی از رشته‌ها مثل هنر که امکان تستی شدن وجود ندارد این اتفاق نمی‌افتد.
دانشجو با بیان اینکه از ابتدای پذیرش این مسوولیت یکی از اهداف هیات رئیسه دانشگاه رسیدگی به وضعیت کنکور بوده است ، اظهار داشت: ابتدا آزمون کاردانی را مشترک کردیم که بعد در مقطع کاردانی بدون آزمون دانشجو گرفتیم این مسئله را در دوره‌های کاردانی به کارشناسی در حال پیگیری هستیم البته هنوز اجازه جذب بدون کنکور داده نشده است.
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه از بهمن ماه امسال در بسیاری از کد رشته‌های مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو بدون کنکور سراسری داریم، اظهار داشت: طبق توافقاتی که با سازمان سنجش انجام شده برای کد رشته‌هایی که هنوز مجوز پذیرش دانشجو بدون کنکور صادر نشده است آزمون مشترک خواهیم گرفت در مورد آزمون علوم پزشکی هم طبق توافقات انجام شده به همین شکل انجام شد.
وی قواعد تجمیع آزمون سراسری و کنکور دانشگاه آزاد را بر شمرد و گفت:‌از فواید این طرح کم شدن اضطراب دانشجویان ،آسان شدن مدیریت آزمون و روبه رو شدن دانشجویان با یک مدل سوال است همچنین شرایط پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی و رشته‌های آزاد تغییر نکرده است. دانشجو افزود: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تجیمع آزمون کارشناسی ارشد و دکتری نداریم البته کار کارشناسی در این زمینه را ادامه می‌دهیم.
وی در مورد کاهش شهریه دانشگاه آزاد، تصریح کرد: من قول داده بودم که در پایان سال دوم ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش در شهریه‌های دانشگاه آزاد را شاهد باشیم اما توانستیم بعد از گذشت ۶ ماه از پذیرش مسئولیت دانشگاه به این قول کاملا عمل کنم.
رئیس دانشگاه آزاد در ادامه در مورد ارتباط صنعت با دانشگاه، گفت: متاسفانه در دانشگاه آزاد طی ۳۰ سال اخیر ارتباط با صنعت نزدیک به صفر بوده و فرهنگ این مسئله در دانشگاه جا نیفتاده است.
وی مسئله ارتباط با صنعت را کار مهم و با ارزشی دانست و تصریح کرد: معاونین دانشگاه در حال برنامه‌ریزی برای این مسئله بوده و در حال برداشتن قدم‌های اول هستیم.
دانشجو افزود: اولین گام در ارتباط با صنعت تعریف و تبیین وظایف است که این کار به درستی انجام شده و واحدها نسبت به وظیفه خود در این امر آگاه شدند.
رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به فعالیت‌های بسیار قوی و تاثیرگذار مرکز تحقیقات این دانشگاه، اظهار داشت: این مرکز چه در گذشته و چه در زمان حال فعالیت‌های بسیاری خوبی داشته و دارد و البته معتقدیم با ایده‌ال آن هنوز فاصله دارد لذا همه توانایی‌های خود را در این زمینه به کار خواهیم بست.
وی ادامه داد:‌ برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی باید ابتدا اسلام را به درستی درک کنیم که این مسئله نیاز به معرفت اسلامی دارد و ما در حال فرهنگ سازی این مسئله هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد بخشنامه ادامه تحصیل مربیان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد را سراسری شامل تمامی مربیان حتی پیمانی‌ها دانست و تصریح کرد: ۷۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه مربی هستند ما این فرصت را به آن‌ها داده‌ایم که در صورت کسب پذیرش از هر دانشگاه داخلی به جز واحد خودشان بتوانند ادامه تحصیل در مقطع دکتری دهند.
وی با بیان اینکه در صورت ادامه تحصیل مربیان در دانشگاه آزاد ۵۰ درصد هزینه تحصیل را دانشگاه تقبل می‌کند، اظهار داشت:‌ پیش بینی می‌کنیم در یک دوره ۵ تا ۷ ساله بیش از ۷۰ درصد مربی‌ها مدرک خود را دریافت ‌کنند.
دانشجو ضمن اشاره به تحمل ۵۰ درصد بار آموزش عالی کشور توسط دانشگاه آزاد بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید به دانشگاه آزاد توجه بیشتری داشته و سهم این دانشگاه را از بودجه نخبگان و پشتیبانی پروژه‌ها مشخص کند البته در صحبت‌های اولیه از این مسئله استقبال شده و نیاز به رایزنی‌های بیشتری است.
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه تمام سعی و اهتمام خود را برای یکسان سازی حقوق کارمندان دانشگاه آزاد با هم رده‌های آن‌ها در دانشگاه های دولتی انجام می‌دهیم، گفت: امکانات اولیه برای حرکت در مسیر تحقق این امر مهیاست اما این مسئله نیاز به پروسه چند مرحله‌ایی برای دست یابی به اهداف نهایی خود دارد.
وی اظهار امیدواری کرد، حداکثر تا سال آینده یک مرحله از یکسان سازی را جلو رفته و یک بخش عمده‌ای از این تفاوت را پوشش دهیم، البته همین طرح را برای اعضای هیات علمی هم داریم.
دانشجو، تفاوت حقوقی بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی را خیلی زیاد نداست و اظهار داشت: ما تفاوت‌ها را در مطالعات تطبیقی مشخص کردیم و حتی برای مشخص شدن میزان دقیق این تفاوت‌ها به صورت اتفاقی پرونده ۱۰ نفر از کارکنان ، ۱۰ نفر از اعضای هیات علمی را به دانشگاه‌های دولتی فرستادیم تا با توجه به پرونده‌ آن‌ها میزان پرداختی را مشخص و ما مقدار دقیق تفاوت را متوجه شویم.
رئیس دانشگاه آزاد، جمهوری اسلامی را یک کشور با مردم سالاری دینی دانست و تصریح کرد: آزادی در کشور ما نهادینه شده و هر فکری تا زمانی در چارچوب قانون عمل کند آزاد است.
وی با بیان اینکه از حضور مدعوین بدون کسب مجوز در دانشگاه ممانعت خواهیم کرد، گفت:‌ امیدواریم که دانشجویان و اعضای هیات علمی بتوانند در چارچوب قانون بسیار پر شور در انتخابات شرکت کرده و شاخص‌های یک کاندیدای اصلح را به مردم معرفی کنند.
دانشجو در پایان بیان کرد: هیچ تشکلی نباید یک کاندیدای خاص شود و با متخلفین طبق آئین نامه که نزدیک به ۹ سال پیش تصویب شده و هنوز تغییر نکرده است برخورد خواهد شد.

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.