کلیه ادارات و مراکز آموزشی اصفهان در روز چهارشنبه تعطیل است

موضوعات: اخبار آموزشی

کلیه مقاطع تحصیلی، پیش‌دبستانی، مهدکودک‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و دستگاه‌های اجرایی شهر اصفهان، شاهین‌شهر، پیربکران، برخوار، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، فلاورجان و کوهپایه چهارشنبه ۱۵ آذر ماه به خاطر آلودگی تعطیل شد.
به گزارش ایمنا، بنا بر اطلاعیه استانداری اصفهان با توجه به تجمع و ماند آلاینده‌های جوی در اثر وارونگی دما و عدم وزش باد مناسب تا اواسط روز چهارشنبه و بر اساس پیشنهاد دستگاه‌های تخصصی و توجه به مفاد ماده ۲۶ قانون بهبود مستمر فضای کار و فعالیت‌ها و تصویب شورای تامین استان کلیه نهاد‌های مذکور در شهرستان‌های یاد شده به غیر از بانک‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی شبانه‌روزی، بیمارستان‌ها، فوریت‌های پزشکی و امدادی و واحد‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی در روز یاد شده تعطیل است.
همچنین استانداری اصفهان توصیه های زیر برای ساکنین در شهرها و مناطق پرجمعیت ارائه کرده است:
۱- رعایت طرح ترافیکی زوج و فرد به منظور کنترل آلودگی هوا در شهر اصفهان و عدم استفاده از خودروهای دودزا و الزام به انجام معاینات فنی خودروها، بدیهی است عوامل راهنمایی و رانندگی از تردد خودروها و موتورسیکلت های دودزا و فاقد معاینه فنی در شهر جلوگیری به عمل خواهند آورد.
۲- رعایت الگوی مصرف در استفاده صحیح و صرفه جویی از وسایل حرارتی گاز سوز در منازل و محل کار.
۳- خودداری از خروج غیر ضروری سالخوردگان، خردسالان، مادران باردار، بیماران قلبی و عروقی و ریوی از منازل و نیز عدم انجام ورزش های همگانی در فضاهای باز و پرجمعیت تا رفع کامل الاینده های جوی.
۴- خودداری از انجام هر گونه فعالیت‌هایی که منجر به افزایش آلاینده‌ها خواهد شد مانند سوزاندن زباله، برگهای پاییزی و باقیمانده ضایعات مزارع.
۵- استفاده از خودروهای همگانی و همکاری در عدم استفاده از خودروهای شخصی.
همچنین استفاده از میوه ها به ویژه سیب، سبزیجات و شیر در زمان آلودگی هوا برای سلامت عموم توصیه گردید. ۶- با توجه به شرایط مه دود، کاهش دید و بالا بودن غلظت آلاینده ها در اوایل صبح در محورهای اصفهان، شهرضا، اتوبان معلم، اتوبان فرودگاه و محور اصفهان، سجزی از رانندگان خودروهای سبک و سنگین درخواست گردد ضمن رعایت اصول ایمنی در رانندگی در شرایط مه آلودگی در ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه حتی المقدور از تردد غیر ضروری در این محورها خودداری نمایند.
گفتنی است از روز چهارشنبه با ورود سامانه ناپایدار جوی به تدریج از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

تگ ها: ,,

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.