آموزش نرم افزار Lingo

موضوعات: Lingo,LINGO,آخرین مطالب,تحقیق در عملیات,دانلود نرم افزار

در این مجموعه ، به آموزش نرم افزار Lingo  پرداخته شده است . این نرم افزار برای مدلسازی درسهای تحقیق در عملیات ۱و۲ -طرح ریزی واحدهای صنعتی-طراحی سیستم های صنعتی-نگهداری و تعمیرات وکلیه ی درسهایی که با تابع هدف و محدودیت روبرو هستند و ما برای آنها بدنبال حل بهینه یا بهینه ی محلی هستیم.این نرم افزار برای حل مدلهای خطی,کوادراتیک,غیر خطی,عدد صحیح,… مناسب می باشد.

این مجموعه شامل دو سری جزوه ی آموزش مقدماتی نرم افزار Lingo ، مجموعه ای از مثال های حل شده با نرم افزار ، فایل Help نرم افزار به زبان انگلیسی می باشد.
با تشکر از آقای مجتبی خدارحمی که فایل پاورپوینت را آماده سازی کردند.

تگ ها: ,,,,,

تعداد دیدگاه ها: 15

  1. سلام
    من یه برنامه lingo نوشتم که شامل مجموعه محصولات تولیدی یک کارخانه میشه، به هر محصول یه خصوصیت که بیانگر تعداد اجزای هر محصول است نسبت میدیم. حال باید مجموعه هایی تولید کینم که هر مجموعه شامل اجزای هر محصول است چطور باید این کار رو انجام بدم?
    خواهش میکنم اگه کسی اطلاع داره جواب بده

    پاسخ
  2. دوستان من سه تا مسئله دارم استاد گفته با نرم افزار لیندو حلشون کنم من هیچی سر در نمیارم خواهش میکنم اگه کسی بلده واسم حلشون کنه فقط تا شب وقت دارم

    پاسخ
    • ﻋﻠﯽ ﮔﻮﻫﺮﺷﻨﺎﺳﺎﻥ[مدیرسایت]

      باسلام بشما دوست گرامی
      اگر هدف شما حل مساله است میتوانید از سالور اکسل کمک بگیرید

      پاسخ
      • ممنون از راهنمایی شما خیلی زودتر از اونی که فکرشو میکردم جواب دادین میشه واسم زحمتشو بکشین چون اصلا از این نرم افزار سر در نمیارم استادمون گفته سه تا مسئله با لیندو یا همین لینگو واسم بیارین

        پاسخ
    • با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی ؛
      در پاسخ به سؤال شما لازم است ذکر نمایم که نرم افزار LINDO با نرم افزار LINGO متفاوت است ولی لینگو تمامی امکانات لیندو را داشته و بسیاری از ویژگی های دیگر را نیز شامل می شود.
      و با مراحعه به lingo.ieun.ir فایل آموزشی بهتری را نیز می توانید برای یادگیری این نرم افزار دریافت نمایید و وارد نمودن لینگو به سبکی که در کتاب های تحقیق در عملیات آمده که فقط نیاز به تعریف تابع هدف و محدودیت ها و شرط متغیر است بسیار ساده می باشد ولی اگر نیاز به کدنویسی حرفه ای لینگو که علاوه بر تابع هدف و محدودیت ها و شرط متغیر ، باید مجموعه ها و داده ها تعریف شود کمی مشکل است و باید به خوبی مدل مسأله را درک نموده باشید و همینطور مجموعه ها و توابع حلقه ای معمولی و تو در تو را نیز به خوبی فراگرفته باشید و بدین منظور از مثال هایی که همراه با نصب نرم افزار لینگو در محل نصب نرم افزار قرار می گیرد و به تعداد زیاد است می توانید استفاده نمایید .

      موفق ترین باشید ، بیشتر و بهتر از همیشه

      پاسخ
    • ﻋﻠﯽ ﮔﻮﻫﺮﺷﻨﺎﺳﺎﻥ[مدیرسایت]

      باسلام بشما دوست گرامی
      ممنون از شما بابت نظرات دلگرم کننده تان

      پاسخ
    • ﻋﻠﯽ ﮔﻮﻫﺮﺷﻨﺎﺳﺎﻥ[مدیرسایت]

      باسلام بشما دوست گرانمایه
      ان شاالله نظر شما در این باره جلب گردد
      به امید دیدار مجددتان در این پایگاه علمی پژوهشی

      پاسخ

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.