ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور آغاز شد

موضوعات: اخبار آموزشی


نام نویسی از متقاضیان شرکت در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور در سامانه سازمان سنجش آغاز شد و تا شنبه هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر سال ۹۱ دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز شد و فرایند ثبت نام تا ۲۲ مهرماه ادامه دارد.

چه کسانی حق شرکت در دوره های فراگیر را دارند
متقاضیان به عنوان دانش‌پذیر کارشناسی‌ ارشد در یک رشته گرایش امتحانی امکان ثبت‌نام دارند و حداکثر در ۲۰ کدرشته محل از دوره‌های کارشناسی ‌ارشد دانشگاه پیام‌نور می توانند متقاضی ادامه تحصیل شوند. دارندگان مدارک ‌کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی یا دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی می‌توانند بدون توجه به نوع رشته تحصیلی کارشناسی خویش در یک رشته گرایش از رشته‌های امتحانی (به جز رشته مهندسی معماری) ثبت‌نام کنند. در صورتی که رشته کارشناسی داوطلب با رشته کارشناسی ‌ارشد انتخابی وی همنام و یا مشابه نباشد به تشخیص گروه آموزشی مربوط، چنین داوطلبانی در دوره دانشجویی علاوه بر واحدهای مصوب مقطع کارشناسی ‌ارشد باید حداکثر تا ۲۴ واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت بگذرانند. دارندگان مدرک معادل کارشناسی (معادل لیسانس) مشمول ماده ۲۷ آیین‌نامه آموزشی دوره‌های کاردانی و کارشناسی که عنوان معادل از دانشنامه آنان حذف شده است، می‌توانند در این آزمون متقاضی رشته‌های تحصیلی امتحانی کارشناسی ارشد شوند. دارندگان مدرک معادل کارشناسی (معادل لیسانس) که در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل کارشناسی حدنصاب نمره علمی لازم را کسب کرده و پذیرفته شده‌اند، می‌توانند در آزمون رشته‌های امتحانی کارشناسی ارشد ثبت‌نام و شرکت کنند. دانش‌آموختگان دوره‌های معادل کارشناسی (دارندگان مدارک معادل) به شرط آنکه دوره فوق با مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده و مدرک معادل آنان مورد تأیید وزارت متبوع باشد، می‌توانند با همان مدرک معادل در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی بالاتر شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن ادامه تحصیل دهند. دانشجوی نیمسال آخر دوره کارشناسی در صورتیکه حداکثر تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱دانش‌آموخته شود می‌تواند در آزمون دوره دانش‌پذیری شرکت کند. این داوطلب در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون دوره دانش‌پذیری‌ هنگام ثبت‌نام باید گواهی دانش‌آموختگی خود را ارائه کند. دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی در صورتیکه حداکثر تا پایان شهریورماه ۹۲ دانش‌آموخته شود، می‌تواند در آزمون دوره دانش‌پذیری شرکت و در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون دوره دانش‌پذیری‌ هنگام ثبت‌نام باید گواهی دانش‌آموختگی خود را ارائه کند. در این دوره فراگیر علاوه بر دارندگان مدارک کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند، دانشجویان سال آخر در صورتیکه در آزمون فراگیر پذیرفته و حداکثر تا ۱۳۹۲/۶/۳۱ فارغ‌التحصیل شوند، می‌توانند از مهرماه ۱۳۹۲ با ثبت نام در دانشگاه پیام نور دانشجو شوند.

زمان برگزاری آزمون
به گزارش مهر، آزمون فراگیر مقاطع کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و کارشناسی ارشد روز جمعه ۲۴ آذرماه سال جاری برگزار و نتایج این سه آزمون در بهمن ماه اعلام خواهد شد.


پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.