جدول آماری داوطلبان کنکور ارشد۹۱-انتشارکارنامه اولیه درخرداد

موضوعات: اخبار آموزشی

بیش از ۹۳۰ هزار نفر در روزهای ۲۶ تا ۲۸ بهمن در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ در ۱۳۷ رشته با هم به رقابت می پردازند و پس از برگزاری آزمون، نتایح اولیه به صورت کارنامه در روز چهارم خرداد ماه ۹۱ منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ تعداد ۹۳۰ هزار و ۱۷۲ نفر تقاضانامه ثبت نام را تکمیل کرده اند که از این تعداد ۴۷۲ هزار و ۸۶۹ نفر زن (۵۰.۸۴ درصد) و ۴۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر مرد (۴۹.۱۶ درصد) هستند.

تعداد داوطلبان این آزمون نسبت به تعداد داوطلبان کنکور ارشد سال گذشته، تعداد ۵۸ هزار و ۳۶۶ نفر افزایش دارد و ۶.۲۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

تعداد ۸۷ هزار و ۳۱۴ داوطلب نسبت به اعلام علاقمندی به یکی از ۶۴ کد رشته امتحانی شناور به عنوان کد رشته امتحانی دوم اقدام کرده اند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۴۴۸ نفر زن (۴۲.۸۹ درصد) و ۴۹ هزار و ۸۶۶ نفر مرد (۵۷.۱۱ درصد) هستند.

از میان یک میلیون و ۱۷ هزار و ۴۸۶ کارت صادر شده برای کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۱، تعداد ۵۱۰ هزار و ۳۱۷ نفر زن (۵۰.۱۵ درصد) و ۵۰۷ هزار و ۱۶۹ نفر مرد (۴۹.۸۵ درصد) هستند.

جدول آماری کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۱

تعداد داوطلبان تعداد و درصد داوطلبان زن تعداد و درصد داوطلبان مرد
۹۳۰ هزار و ۱۷۲ نفر ۴۷۲ هزار و ۸۶۹ نفر زن (۵۰.۸۴ درصد) ۴۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر مرد (۴۹.۱۶ درصد)
تعداد کارت های صادرشده تعداد و درصد کارت های صادرشده تعداد و درصد کارت های صادرشده
یک میلیون و ۱۷ هزار و ۴۸۶ کارت ۵۱۰ هزار و ۳۱۷ نفر زن (۵۰.۱۵ درصد) ۵۰۷ هزار و ۱۶۹ نفر مرد (۴۹.۸۵ درصد)
روز برگزاری آزمون تعداد و درصد داوطلبان کدرشته های امتحانی
صبح چهارشنبه ۲۶ بهمن ۷۰.۴۱۳ داوطلب زن ۹۰.۳۴۵ داوطلب مرد ۷ کد رشته امتحانی
عصر چهارشنبه ۲۶ بهمن ۶۱.۷۶۱ داوطلب زن ۱۰۴.۴۸۳ داوطلب مرد ۱۱ کد رشته امتحانی
صبح پنجشنبه ۲۶ بهمن ۹۵.۶۴۳ داوطلب زن ۱۰۲.۵۶۶ داوطلب مرد ۶۴ کد رشته امتحانی
عصر پنجشنبه ۲۶ بهمن ۸۷.۴۸۱ داوطلب زن ۷۳.۷۲۴ داوطلب مرد ۵ کد رشته امتحانی
صبح جمعه ۲۸ بهمن ۹۴.۵۳۵ داوطلب زن ۷۷.۴۷۰ داوطلب مرد ۱۲ کد رشته امتحانی
عصر جمعه ۲۸ بهمن ۱۰۰.۴۸۴ داوطلب زن ۵۸.۵۸۱ داوطلب مرد ۳۲ کد رشته امتحانی

بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ارشد برای ۱۳۱ کدرشته امتحانی صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه ۲۶ بهمن، پنجشنبه ۲۷ بهمن و جمعه ۲۸ بهمن در ۴۴ شهرستان برگزار می شود.

نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در ۴ خرداد ۹۱ برای اطلاع داوطلبان بر روی سایت قرار می گیرد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند باید از تاریخ ۵ خرداد تا ۹ خرداد پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی، نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود از کد رشته امتحانی مجاز اقدام و آنها را به ترتیب تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی درج کنند.

فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محلهای بورسیه یا دارای شرایط خاص زمان انجام مصاحبه و تاریخ آزمون مرحله دوم کد رشته های امتحانی دارای آزمون تشریحی و پروژه در نیمه اول خرداد (۹ تا ۱۲ خرداد) سال ۹۱ اعلام می شود.

گزینش نهایی در کلیه رشته های تحصیلی بر اساس ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی در هر گرایش و با توجه به ضرایب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی انجام می گیرد. فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ در روزهای ۱۱ تا ۱۳ شهریور ۹۱ اعلام خواهد شد.

منبع

تگ ها: ,

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.