شش سیگما فلسفه پرطرفدار مدیریتی در سالهای اخیر بودهاست. شرکت موتورولا، در سالهای دهه ۱۹۸۰ برای نخستین بار شش سیگما را رایج ساخت. شرکت الید سیگنال در اوایل دهه ۱۹۹۰ آن را به کار بست و شرکت جنرال الکتریک آن را به پرطرفدارترین فلسفه مدیریتی تاریخ تبدیل نمود. برای رسیدن به اثربخشی و کارآمدی بالاتر با استفاده از روش شش سیگما، سه مؤلفه اصلی مطرح است: مؤلفه اول مربوط به راهبرد شش سیگما است. این مؤلفه راهبردی، مسؤولیت مدیر اجرایی است.. مؤلفه دوم شش سیگما مربوط به تدابیری است که چگونگی عملکرد گروههای پروژه در بهبود یک فرآیند نیمهکاره را نشان میدهد. این مؤلفه از روششناسی مشابه با روش علمی که در مدارس آن را آموختهاید استفاده میکند. روش علمی به تعریف و تبیین یک مسأله، تحلیل علل ریشهای آن و آزمودن تئوریهای بهبود مربوط میشود. در اصل، این روشی است که به منظور بهبود اثربخشی و کارآیی در شش سیگما به کار میرود. دیگر مؤلفه کلیدی شش سیگما، مسائل فرهنگی است که با استفاده از آنها در سازمان خود، میتوانید شش سیگما را به چیزی فراتر از مجموعهای از تدابیر و روشها بدل سازید.
شش سیگما
موضوعات: آخرین مطالب,جزوات آموزشی,کتاب و مجله,مدیریت کیفیت,مقالات
اگر در اینستاگرام هستید، حتماً mosamam.ir@ را دنبال کنید، برایتان مطالب جالبی داریم.
تگ ها: شش سیگما
1 دیدگاه
reza
باسلام .دوستان عزیز وبسایت خوبی دارید .منم پیشنهاد می کنم از مقاله های لاتین بیشتر استفاده کنید
با سپاس