مجردها عضو هیات علمی نمی‌شوند، نقض فرصت برابر برای اشتغال و فعالیت اقتصادی!

موضوعات: اخبار آموزشی

براساس طرح ۵۰ ماده ای با عنوان طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده یکی از موارد این طرح ممنوعیت عضویت مجردها در هیات علمی است . بر اساس این طرح ،۵ سال پس از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، جذب افراد مجرد به عضویت هیات علمی در تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی و معلمین مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی، ممنوع است.
براساس این طرح و تنها در صورت نبودن متقاضی متاهل واجد شرایط با تایید بالاترین مقام دستگاه، جذب افراد مجرد بلامانع خواهد بود.البته افراد مجرد نخبه از شمولیت این ماده مستثنی هستند.
دکتر فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به ماده ۹ این طرح گفت: ازدواج و ترغیب به ازدواج کردن کار بسیار خوبی است و لوازم آن را باید فراهم کرد اما نه اینکه احیانا جلوی کسانی که به دلایلی مجرد هستند مانع تراشی کنیم .
وی در تشریح سیاست جمعیتی مثبت گفت: دولت و مجلس تسهیلات ازدواج را از طریق وام ازدواج، تسهیلات مسکن و … فراهم کنند. یعنی بیشتر روی جنبه مثبت کار شود نه جنبه منفی و منع ایجاد کردن.
وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در کشور ادامه داد: برخی افرادی که کارشناسی ارشد و دکترا می گیرند حدودا در سن ۲۸ سالگی هستند و احتمال اینکه ازدواج نکرده باشند کم نیست. لذا منطقی نیست یک فارغ التحصیل ممتاز دکترا را که ممکن است چند سال بعد ازدواج کند به دلیل اینکه مجرد است، استخدام نکنیم .
این استاد دانشگاه شریف با بیان اینکه “مطابق قانون اساسی همه مردم باید فرصت برابر برای اشتغال و فعالیت اقتصادی داشته باشند” افزود: بهتر است فردی که میخواهد عضو هیات علمی شود فردی جوان و تازه فارغ التحصیل شده باشد تا آمادگی ذهنی خوبی برای ارائه مطالب به دانشجویان داشته باشد.

1 دیدگاه

  1. چه منطق مسخره ای خوب شاید یک دختر خواستگار خوب نداشته باشه یا اصلاخواستگار نداشته باشه باید حتما راه بیافته تو خیابونا دنبال شوهر تا هیات علمی اش کنند

    پاسخ

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.