نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی فردا اعلام می‌شود

موضوعات: اخبار آموزشی

 

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۹ صبح فردا پنجشنبه ۱۴ شهریور ماه خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، ناصر اقبالی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون مقطع کارشناسی ارشد در روز پنج شنبه ۱۴ شهریور ماه از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.com، گفت: در آزمون کارشناسی ارشد امسال ۶۲۵ هزار نفر داوطلب در ۱۱۲ مجموعه امتحانی و ۳۲۳۹ رشته محل شرکت کردند.

وی با اشاره به پذیرش حدود ۷۰ هزار داوطلب در آزمون ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، در باره نسبت جنسیتی پذیرفته‌شدگان، گفت: در این دوره آزمون ارشد ۴۴ درصد زن و ۵۶ درصد مرد پذیرفته شدند.

وی به معرفی‌شدگان ۱۴ رشته‌ گروه آزمایشی هنر اشاره کرد و افزود: داوطلبانی که حدنصاب نمره کتبی را در این مرحله کسب کرده‌اند، برای آزمون مرحله دوم دعوت خواهند شد که آزمون‌های این مرحله در خصوص این رشته‌ها به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود.

اقبالی افزود: جزئیات بیشتر آزمون مرحله دوم رشته‌های گروه آزمایشی هنر در روز شنبه ۱۶ شهریور از طریق سایت اطلاع رسانی مرکز آزمون به نشانی www.pubr-azmoon.com ‌اعلام می‌شود.

وی در خصوص زمان مراجعه این افراد به واحدهای دانشگاهی، گفت: پذیرفته شدگان می‌توانند در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ شهریور ماه به واحدهای دانشگاهی مراجعه و ثبت نام قطعی در واحد را انجام دهند.

امکان شرکت پذیرفته‌شدگان در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ارشد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد در اواخر شهریور ماه خبر داد و گفت: کلیه پذیرفته‌شدگان و پذیرفته‌نشدگان دوره‌های کارشناسی ارشد می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند، همچنین سعی می‌شود تا قبل از ۱۵ مهر نتایج تکمیل ظرفیت اعلام شود.

اقبالی با اشاره به پذیرش ۸ هزار داوطلب در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد، گفت: امسال ۱۲ درصد افزایش ظرفیت در این آزمون داشته‌ایم که به دلیل افزایش رشته محل‌ها ایجاد شده است.

وی همچنین به جزئیاتی در خصوص درصد پذیرفته‌شدگان گروه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: در کارشناسی ارشد ۴۶ درصد پذیرفته‌شدگان در علوم انسانی و در دکتری ۵۱ درصد از پذیرفته‌شدگان در این رشته هستند.

وی ادامه داد: سهم پذیرفته‌شدگان در گروه آموزشی فنی و مهندسی در کارشناسی ارشد ۲۰ درصد است در حالی که در دوره دکتری سهم این گروه ۱۱ درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: کمترین سهم پذیرفته شده‌ها در کارشناسی ارشد مربوط به گروه پزشکی و علوم پزشکی است که کمتر از یک درصد است.

 

تعداد دیدگاه ها: 6

  1. سلام. من ۴ ماهه که یه کار خوب در صنایع شیمیایی پیدا کردم.موقعیتم خیلی خوبه و میدونم پستم خیلی بهتر هم میشه. از طرفی ۴ سالی بوده دنبال کارشناسی ارشد مهندسی صنایع بودم.حالا نجف آباد قبول شدم.کارم سنگینه و حتما باید کار یا ارشد را انتخاب کنم. شما بودید چیکار می کردید؟

    پاسخ
    • با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی ؛
      ضمن تبریک قبول شدن شما ، در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی صنایع ، در پاسخ به سؤال شما باید گفت که انتخاب بین کار و تحصیل بستگی به اهداف شما در زندگیتان دارد ولی من با توجه به اهدافم تحصیل را انتخاب مینمودم ولی شما باید اهداف خودتان را مدنظر قرار دهید.
      ولی به نظر بنده پارامترهایی که برای انتخاب کار در مقابل از دست دادن تحصیل باید مدنظر داشته باشید :
      کارتان دائمی باشد و نه به صورت قراردادی ، کارتان آیندۀ خوبی داشته باشد و زمینۀ پیشرفت تجربی و علمی شما را فراهم کند ، جایگاه شغلی شما حتی با وجود عدم تحصیلات قابل ارتقاء باشد ، به کارتان علاقه مند باشید و نسبت به کارتان در زمان حال و آینده احساس تعهد داشته باشید ، شغل شما جایگاه اجتماعی خوبی دارد و … و به طور کلی شغل شما برایتان تا چند سال آینده دائمی و سودمند و پربار(ازنظر علمی و تجربی) باشد. البته به نظر بنده ۴ ماه برای نتیجه گیری در مورد خوب یا بد بودن شغل زمان کمی است و نیاز به فرصت بیشتری برای تصمیم گیری می باشد .
      اما لازم است بدانید که اگر کار را انتخاب نمایید ، احتمال اینکه مجدد به راه تحصیل بازگردید ، کم است و در این موقعیت ، یک فرصت شاید تکرارنشدنی در زندگیتان پیش آمده است ؛ ولی اگر تحصیل را انتخاب نمایید ، احتمال اینکه مجدد به بازار کار بازگردید ، هست .
      و اگر تحصیل را انتخاب نمودید ، در حین تحصیل می توانید کار پاره وقت را انتخاب نمایید.

      لازم به ذکر است که در ترم اول کارشناسی ارشد ، کلاس ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود(باتوجه به تعطیل بودن پنج شنبه ها در دانشگاه آزاد)
      و در ترم های بعد در روزهای دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه کلاس ها برگزار می گردد و حدوداً هر ترم دو میلیون هزینه در بر دارد.

      موفق ترین باشید ، بهتر و بیشتر از همیشه

      پاسخ
    • ﻋﻠﯽ ﮔﻮﻫﺮﺷﻨﺎﺳﺎﻥ[مدیرسایت]

      باسلام بشما دوست عزیز
      به احتمال زیاد شما باید شهریه یک ترم را اعم از ثابت و متغیر پرداخت نمایید

      پاسخ
    • ﻋﻠﯽ ﮔﻮﻫﺮﺷﻨﺎﺳﺎﻥ[مدیرسایت]

      باسلام بشما دوست گرامی
      شاید هفته آخر شهریور و نتایج هم در اوایل مهر بیاد

      پاسخ

پاسخ خود را بگذارید

ایمیل شما به هیچ عنوان در جایی نمایش یا منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما همراه مصمم سپاسگزاریم.